Przewodnik po obręczach rowerowych Carbon Road na rok 2024
Kompletny przewodnik po rowerach szosowych z włókna węglowego
Koła z włókna węglowego są wymarzonym elementem typowego rowerzysty ze względu na swoje liczne zalety. Pomogłoby, gdybyś miał świetne zestawy kołowe, aby cieszyć się płynną jazdą i wyjątkowymi osiągami, niezależnie od tego, czy jeździsz rekreacyjnie, czy wyczynowo. Co więcej, włókno węglowe jest najpopularniejszym i najlepiej sortowanym materiałem w branży rowerowej. Można go stosować w różnych innych elementach roweru.
Jeśli jednak chodzi o wysokiej jakości koła rowerowe, masz wybór pomiędzy rowerem szosowym z włókna węglowego a kołem aluminiowym. Oba mogą się wyróżniać, ale koła z włókna węglowego są od nich lepsze. Nie oznacza to, że felgi aluminiowe są bezużyteczne; mogą nadawać się również do innych celów.
Jednakże ten przewodnik dotyczy kół z włókna węglowego i ma na celu poinformować czytelników o tym, czym są koła z włókna węglowego i zapewnić im dogłębną wiedzę, która pomoże im podjąć decyzję. Ten artykuł jest najlepszym przewodnikiem, który pokaże Ci, jak wybrać koła z włókna węglowego! O kołach karbonowych będziesz wiedział wszystko.
Czym są rowery szosowe z włókna węglowego?
Rowery szosowe z włókna węglowego to koła rowerowe wykonane z włókna węglowego i składające się z karbonowej obręczy, szprych, piast i szybkozamykaczy. Rowery wyścigowe z włókna węglowego są obecnie najpopularniejszym komponentem wśród kierowców wyścigowych. Nie możemy ich ignorować. Jeśli lepiej zrozumiemy rowery szosowe z włókna węglowego, nie musisz wydawać tysięcy dolarów na zakup roweru szosowego z włókna węglowego.
Jak wiedzą wszyscy kierowcy wyścigowi, istnieje wiele opcji kół do rowerów szosowych. Samo przejrzenie wszystkich tych opcji może być bardzo mylące, a gdy dodasz do tego odrobinę marketingu, sytuacja staje się jeszcze gorsza.
Dlatego przygotowaliśmy przewodnik zakupu roweru biegowego. Gdy wyjaśnimy terminologię, łatwiej będzie Ci zdecydować i kupić koła, które najbardziej Ci odpowiadają.
Nie musisz tu przyjeżdżać, jeśli jesteś zawodowym kolarzem. Prawdopodobnie już przeszedłeś ten etap poznania. Dobrym pomysłem może być udostępnienie ich rowerzystom-amatorom. Koła to niewątpliwie jeden z najważniejszych elementów roweru. Kiedy już zdobędziesz dobrą ramę, warto zadbać o to, aby część mająca kontakt z podłożem była jak najlepszej jakości i uzupełniała pozostałe części. Karbonowe koła do rowerów szosowych są standardem dla wysokiej jakości kół rowerowych.
Czy warto kupować koła karbonowe?
Koła do rowerów szosowych z włókna węglowego będą działać lepiej niż jakiekolwiek inne koła, których używasz. Jako wieloletni jeździec wiem, jak bardzo komponenty roweru mogą wpływać na jego osiągi. Dwie części rowerowe w tej samej cenie mogą znacznie różnić się wydajnością. Rowery szosowe z włókna węglowego to elementy, które chcesz mieć w swoim rowerze. Wymieniam cechy, które sprawiają, że rowery szosowe z włókna węglowego są lepsze i dlaczego warto je wybrać:
Waga: koła z włókna węglowego zapewniają najlżejszą masę rowerów, chociaż nowsze technologie starają się sprawić, aby koła aluminiowe były lżejsze. Włókno węglowe jest najlżejszym materiałem używanym do produkcji elementów roweru i ma za zadanie pomóc rowerowi utrzymać stałą prędkość.
Aerodynamika: to jeden z najważniejszych punktów, który należy wziąć pod uwagę podczas jazdy na rowerze. Koła z włókna węglowego są szczególnie aerodynamiczne, ponieważ zmniejszają opór powietrza i ciśnienie oporu. Zapewniają, że osiągniesz wyższe prędkości przy mniejszym wysiłku, niezależnie od terenu, po którym jeździsz.
Amortyzacja: Aby zapewnić płynną i wygodną jazdę, amortyzacja jest bardzo ważnym czynnikiem, dlatego powinieneś wybrać koła z włókna węglowego. Właściwości amortyzujące roweru sprawiają, że rowerzysta nie odczuje uderzenia podczas lądowania z małej wysokości, na nierównym terenie itp. Włókno węglowe to idealny materiał do pochłaniania uderzeń podczas jazdy na rowerze.
Inne cechy obejmują wydajność, wszechstronność i design. Koła do rowerów szosowych z włókna węglowego zazwyczaj oferują najlepsze cechy, jakich można oczekiwać od kół rowerowych, a niewiele ich zastępuje.
Koła z włókna węglowego są modne
Rowery szosowe z włókna węglowego są powszechnie używane przez zawodowych kolarzy szosowych. Amatorzy wyścigów, kolarze wyczynowi i zwykli rowerzyści podnoszą swoje kwalifikacje, dowiadując się więcej o komponentach roweru i rozważając dostępne opcje. Felgi aluminiowe nie mają oparcia wśród zawodowców i nie wygrali jeszcze wyścigu, chyba że jest to tradycyjny wyścig felg aluminiowych.
Jednak wszyscy korzystają z rowerów szosowych z włókna węglowego, a ich powszechną dominację nad innymi opcjami można przypisać rosnącym preferencjom w branży rowerowej i dostępności bardziej przystępnych cenowo opcji. Wielu rowerzystów wybiera rowery szosowe z włókna węglowego, ponieważ waga i sztywność poprawiają prowadzenie i przyspieszenie roweru. Ponadto węgiel jest wszechstronny, umożliwiając konstruowanie kół w zaawansowanych technologicznie aerodynamicznych kształtach, które dają kierowcom przewagę w niektórych wyścigach.
Trudno w wyścigach widzieć coś innego niż rower szosowy z włókna węglowego, co oznacza, że jest to pierwszy wybór dla zawodowych zawodników. Ta decyzja wpływa również na wielu innych rowerzystów, którzy potrzebują lepszych kół.
Jak wybrać odpowiednie koła?
Przed zakupem kół powinieneś znać te informacje:
Część 1 – Jak jeździsz?
Część 2 - Anatomia kół karbonowych
Część 3 - Układy hamulcowe kół
Część 4 - Kształty felg
Część 5 – Rodzaje opon
Część 6 - Do czego wykorzystujesz koła rowerowe?
Część 7 - Jak dobrze wybrać koła karbonowe?
Część 8 – Jaka jest rozsądna cena kół karbonowych?
Jak jeździsz?
Zanim przeczytasz ten artykuł, powinieneś najpierw zadać sobie kilka pytań. Zrozumienie sposobu jazdy pomoże Ci znaleźć najlepsze zestawy kołowe z włókna węglowego. Pamiętaj, że na te pytania nie ma dobrych ani złych odpowiedzi.Czy jedziesz w teren pagórkowaty/górzysty?
Czy tam, gdzie mieszkasz, jest wietrznie?
Jak opisałbyś swoje zachowanie za kierownicą?
Czy planujesz się ścigać, a jeśli tak, to jakiego rodzaju wyścigi?
Pokonujesz dużo kilometrów?
Gdzie chciałbyś pojechać ze swoim rowerem?
Te pytania i odpowiedzi pomogą Ci zdecydować, który typ koła z włókna węglowego jest dla Ciebie odpowiedni.
Anatomia kół karbonowych
Teraz, gdy już wiesz, jak jeździsz, czas wybrać odpowiednie dla siebie koło z włókna węglowego. Często mamy wrażenie, że wybór odpowiedniego koła z włókna węglowego jest bardzo trudny.
Ale zrozumienie anatomii kół z włókna węglowego bardzo ci pomoże. Pamiętamy o tym: najlepsze komponenty, najlepsze koła.
Jednak biorąc pod uwagę budżet, zwykle zwracamy uwagę na równowagę między komponentami.
Gdy zrozumiesz anatomię kół z włókna węglowego, będziesz wiedział, jak prawidłowo wybrać zestawy kołowe z włókna węglowego. Użyj odpowiednich akcesoriów i wybierz odpowiednią ramę z włókna węglowego w zależności od wzrostu i możesz jeździć po szosie.
Z jakich części składa się kompletny rower z włókna węglowego? Jaka jest struktura? Opiszemy je jeden po drugim.
Rowery szosowe z włókna węglowego składają się głównie z następujących elementów: obręczy z włókna węglowego, piast rowerowych, szprych rowerowych, układów hamulcowych i innych elementów, takich jak wolne koło, zawór itp.
Najważniejsze elementy rowerów wyścigowych z włókna węglowego
W tym miejscu artykułu zostało już ustalone, że koła karbonowe są najlepsze dla rowerów. Ważne jest jednak zrozumienie komponentów, które sprawiają, że koła z włókna węglowego są na najwyższym poziomie. Typowy rower z włókna węglowego składa się z karbonowej obręczy, szprych rowerowych, piast rowerowych, układu hamulcowego, zaworu, wolnego koła itp.
Obręcz karbonowa to opona, w którą włożone są szprychy. W niektórych przypadkach mieści się w nim dętka i stanowi podstawową konstrukcję opony. Szprychy wchodzą w głęboką sekcję pośrodku obręczy. Powoduje to, że felga tworzy kształt litery U. Obręcz musi być stabilna, aby skok pedału mógł dotrzeć do niej i do drogi bez uginania się w jedną stronę.
Piasta znajduje się w środku każdego koła i występuje w parach. Jest ona połączona bezpośrednio z obręczą za pomocą szprych, a z ramą roweru za pomocą osi biegnącej do środka. Oś przechodzi przez niektóre łożyska i wolnobieg na tylnej piaście.
Wolnobieg odpowiada za trzymanie kasety. Zależy to od wielu kryteriów i ważne jest, aby znać typ osi roweru, ponieważ określa to, jaką piastę zastosować. Istnieją różne łożyska, które służą przede wszystkim do zmniejszenia tarcia pomiędzy panewką piasty a osią.
Szprychy rowerowe to cienkie kawałki metalu biegnące od piasty do obręczy. Mają trzy główne cele; jeśli nie zrobią żadnego z nich dobrze, masz zły zestaw kołowy.
- Wzmacniają felgę
- Przenoszą moc z piasty na oponę
- I utrzymują ciężar kierowcy
Układy hamulcowe zostały już wystarczająco omówione w tym artykule i znacznie zmniejszają prędkość.
Obręcz karbonowa
Obręcze to opony, w które wchodzą szprychy i które utrzymują oponę, a w niektórych przypadkach także dętkę. Twoja felga ma głęboką sekcję pośrodku, w którą wchodzą szprychy, i jest płaska na krawędziach, dzięki czemu felga ma kształt litery U. Obręcz musi być sztywna, aby siła nacisku na pedał docierała do opony i drogi i nie była odchylana na bok. Wykonanie obręczy z włókna węglowego nie jest łatwe.Jak zrobić felgę karbonową
Kołowroty
Sercem każdego zestawu kołowego jest para piast. Piasta jest połączona z obręczą za pomocą szprych, a z ramą lub widelcem roweru za pomocą osi przechodzącej przez jej środek. Oś przechodząc przez piastę przechodzi przez szereg łożysk, a w przypadku piasty koła tylnego także przez piastę wolnego koła.
Bezpłatny koncentrator
Wolny koncentrator to miejsce, w którym znajduje się Twoja kaseta. Musisz wiedzieć, czy Twoja kaseta wymaga standardowego bębenka Shimano, bębenka SRAM XDR czy Campagnolo Ultra Drive. Musisz także wiedzieć, jaki typ osi jest odpowiedni dla Twojej piasty.
Łożysko piasty
Łożyska w kołach i bębenku pomagają zmniejszyć tarcie pomiędzy panewką piasty a osią. W piastach występują dwa główne typy łożysk.
1. Łożyska uszczelnione, czasami nazywane łożyskami kasetowymi.
2. nieuszczelnione, czasami określane jako „kubek i stożek” lub luzem.
Zwykle można znaleźć nieuszczelnione łożyska w tańszych piastach i uszczelnione łożyska w piastach średniej i wyższej klasy. W przypadku naszych ekonomicznych i niedrogich piast szukamy i stosujemy łożyska uszczelnione. Chcemy, abyś mógł korzystać z zalet uszczelnionych piast, niezależnie od budżetu.
Nabenangebota
Oferujemy jedne z najbardziej zaawansowanych koncentratorów dostępnych na rynku. Wiele wysokiej klasy kół, szczególnie koła DT Hub Disc, jest wyposażonych w piasty DT Swiss. Piasty DT Swiss są łatwe w utrzymaniu i zapewniają niemal natychmiastowe połączenie podczas pedałowania dzięki systemowi Star Ratchet.
Łożyska ceramiczne
Standardowe łożyska są wykonane ze stali. Obecnie dostępne są także łożyska ceramiczne wykonane z ceramicznego azotku krzemu (Si2N4). Główną zaletą łożysk ceramicznych jest niższy opór toczenia. Im mniejsze tarcie w piastach, tym szybciej jedziesz.
Szprychy rowerowe
Szprychy, lub jak brzmi ich pełna nazwa, szprychy napinające, to cienkie kawałki metalowego drutu, które łączą piasty z obręczami. Szprychy mają 3 główne cele. Jeśli nie wykonają dobrze jednego z nich, masz zły zestaw kołowy.
1. Wzmocnij obręcz koła.
2. przenieść siłę z piasty na felgę i oponę.
3. Noś swój ciężar.
Sutki na szprychy
Złączka do szprychy służy do mocowania szprychy do obręczy. Jest to gwintowany cylinder, przez który można wkręcić szprychę. Można go używać do zwiększania lub zmniejszania napięcia szprychy.
Układy hamulcowe
W kwalifikowanych rowerach wyścigowych układy hamulcowe kół są bardzo ważnymi układami bezpieczeństwa hamowania, które świadczą o jakości i poziomie produkcji roweru.
Koła rowerów szosowych są zaprojektowane tak, aby można je było hamować za pomocą jednego z dwóch głównych układów hamulcowych stosowanych w rowerach szosowych. Przekonasz się, że Twój rower jest wyposażony w hamulce szczękowe lub tarczowe. Obydwa systemy mają swoje zalety i wady. Zobacz różnicę pomiędzy kołami z hamulcami szczękowymi a kołami z hamulcami tarczowymi.
Hamulce szczękowe, jak sama nazwa wskazuje, to hamulce, które hamują poprzez tarcie na obręczy. Zaletą tych hamulców jest to, że są bardzo łatwe w regulacji i konserwacji. Są także lżejsze od hamulców tarczowych. Wadą jest to, że powoli przegryzają felgę i tracą skuteczność hamowania, gdy są mokre.
Hamulce tarczowe są przykręcone do piasty, a następnie hamowane za pomocą zacisku, który utrzymuje je na miejscu. Zaletą jest to, że uzyskujesz wysoką skuteczność hamowania niezależnie od pogody, a felga nie zużywa się. Wadą jest to, że są cięższe od hamulców szczękowych i niektórzy mogą się trochę obawiać wersji hydraulicznej.
To prowadzi nas do faktu, że hamulce tarczowe występują w 2 wariantach. Istnieją mechaniczne hamulce tarczowe i hydrauliczne hamulce tarczowe. W przypadku mechanicznych hamulców tarczowych zacisk hamulcowy jest sterowany za pomocą linki, a w przypadku hydraulicznych hamulców tarczowych zacisk hamulcowy jest sterowany ciśnieniem oleju.
Oprócz 2 rodzajów hamulców tarczowych, istnieją również 2 sposoby mocowania tarczy do piasty. Są to centralny zamek i 6 śrub. Wirnik na 6 śrub mocuje się do piasty za pomocą 6 śrub. Wirniki z centralnym zamkiem są przymocowane do piasty za pomocą połączenia wielowypustowego.
Profil obręczy
W oparciu o różnicę w profilu obręczy, karbonowe koła szosowe można podzielić na koła o przekroju płytkim, koła o przekroju środkowym i koła o przekroju głębokim.
Felgi aluminiowe mają zazwyczaj standardowy kształt pudełka, ale felgi z włókna węglowego są dostępne w wielu wzorach i stylach. Jednak ogólnie można je podzielić na 3 kategorie. Są to felgi o przekrojach płaskich, średnich i głębokich. Oznaczenia te opisują wielkość felgi; wszyscy wyróżniają się w różnych obszarach.
Krawędź o przekroju płaskim
Płytkie obręcze są świetne, jeśli chcesz się wspinać, ponieważ są najlżejszym modelem, jaki możesz dostać. Najbardziej przypominają tradycyjną obręcz roweru szosowego. Przekonasz się, że zapewniają one mniejszą przewagę aerodynamiczną w porównaniu z obręczami o innych głębokościach. Dobra obręcz z włókna węglowego jest znacznie sztywniejsza niż aluminiowa, co powinno pomóc zaoszczędzić waty podczas wspinaczki górskiej.
Krawędź środkowej części
Obręcze węglowe o średniej głębokości to felgi o głębokości od 30 mm do 50 mm. Obręcze te są lekkie, ale zapewniają przewagę aerodynamiczną, pod warunkiem, że felga jest prawidłowo zaprojektowana. Te felgi są odpowiednie dla rowerzystów, którzy jeżdżą na wszystkim i chcą być szybcy. Są wystarczająco lekkie, aby się wspinać i wystarczająco szybkie na płaskim terenie, aby dotrzymać kroku każdemu. Są też mniej podatne na wiatr niż felgi o głębokim przekroju, a głębsza obręcz sprawia, że koło jest sztywniejsze.
Głęboko wycięty brzeg
Jeśli głębokość kół przekracza 55 mm, stają się one kołami niskoprofilowymi. W tym momencie koła stają się nieco cięższe i znacznie sztywniejsze. Koła te lepiej użytkować na bardziej płaskiej trasie, np. po asfalcie. B. podczas testu lub jazdy na czas. Dzięki głęboko profilowanej obręczy masz również wrażenie, że masz silnik w swoim rowerze. Przecinają powietrze i ułatwiają utrzymanie dużych prędkości. To nie są rowery, na które chcesz jeździć w wietrzne dni.
Typy opon
Rodzaj opony, której chcesz użyć, określi rodzaj potrzebnej felgi. Istnieją 3 rodzaje opon do rowerów wyścigowych. Istnieją opony klinczowe, opony bezdętkowe i szytki. Decydując się na rodzaj opony, należy zwrócić uwagę na odpowiedni zestaw kół z włókna węglowego.
Opony Clincher
Opony Clincher są najczęstszym wyborem do rowerów. Większość kompletnych rowerów jest wyposażona w tego typu opony. Opony Clincher są wyposażone w stopkę, którą można zaczepić o hak na feldze. Aby założyć oponę, należy włożyć dętkę do opony i napełnić ją powietrzem.
Zaletą opon Clincher jest to, że są łatwe do zdobycia i bardzo łatwe w montażu. Są też tańsze od innych typów opon. Największą wadą jest to, że będą to najcięższe rodzaje opon.
Bezdętkowe
Opony bezdętkowe są obecne w świecie rowerów górskich już od jakiegoś czasu, a teraz podbijają świat szosowy. Opony bezdętkowe są podobne do opon klinkierowych, ale jak można się domyślić, nie potrzebują dętki. Tworzą hermetyczne połączenie między felgą a oponą i dlatego wymagają specjalnej felgi, która została przetestowana pod kątem szczelności i wytrzymałości na naprężenia opon bezdętkowych. Większość ludzi dodaje również odrobinę uszczelniacza do opony, dzięki czemu w przypadku przebicia prawie zawsze natychmiast się uszczelnia.
Zaletą opon bezdętkowych jest to, że trudniej je przebić, dzięki czemu można jeździć przy niższym ciśnieniu, co zwiększa komfort jazdy na rowerze. Oprócz komfortu niższe ciśnienie zwiększa również przyczepność i przekonasz się, że są gładsze niż opony Clincher.
Wadą jest to, że są nieco trudniejsze w regulacji. Po zakończeniu regulacji i nałożeniu szczeliwa będziesz mieć mniej problemów niż w przypadku innych systemów.
Opony rurowe
Szytka, zwana także szytką lub oponą wszytą, jest oponą jednoczęściową. Ponieważ opona jest wykonana z jednego kawałka, potrzebujesz specjalnej felgi bez haczyków. Obręcz wygląda wtedy jak gładka krzywa u góry. Następnie należy przykleić lub przykleić szytkę do felgi.
Ich dużą zaletą jest to, że szytka i felga są lżejsze niż te stosowane w pozostałych dwóch systemach. Dzięki temu czują się płynniej podczas przyspieszania lub wspinaczki. Dodatkowo oponę nr 1 można eksploatować przy niższym lub wyższym ciśnieniu, więc zawodnicy lubią mieć możliwość precyzyjnego dostosowania ciśnienia.
Głównym problemem jest to, że są trudniejsze w montażu; klej może rozmazać się wszędzie. Poza tym opony są drogie i zazwyczaj trzeba je wysłać do naprawy.
Do czego można wykorzystać koła rowerowe
Jak wspomniano w części poświęconej rowerom biegowym, różne rowerki biegowe mają różne zastosowania. Powinieneś wybrać rowery biegowe, które nadają się do większości przejażdżek, chyba że chcesz się popisywać. Przyjrzymy się różnym obszarom i omówimy, które koła najlepiej nadają się do tego obszaru.
Koła wspinaczkowe
Najważniejszą cechą wspinaczkowego zestawu kołowego jest lekka konstrukcja. Jeśli wciągniesz się w górę na ciężkich kołach, wspinaczka będzie trudna do zniesienia. Ładny zestaw lekkich kół pomoże Ci szybko przyspieszyć przy wyjściu z ostrych zakrętów i zapewni lepszą reakcję podczas podjazdów.
Ponieważ wolisz lekkość, powinieneś szukać kół o profilu płaskim lub średnim. Im bardziej pagórkowaty teren, tym większe prawdopodobieństwo, że powinieneś przejść na koła o średnim przekroju, aby uzyskać przewagę aerodynamiczną. Jeśli chcesz się wspinać przez jeden dzień, powinieneś poszukać płaskich kół z włókna węglowego. Dobry zestaw kół z włókna węglowego o średnim przekroju będzie ważyć mniej niż koła aluminiowe o przekroju skrzynkowym.
Alpha 35 Disc Pro oferuje bezkonkurencyjne połączenie przystępności cenowej i wydajności podczas wspinaczki. Wyposażony w 6-zapadkowy wolnobieg zapewniający niezawodne sprzęganie i łożyska ceramiczne zwiększające trwałość, oferuje bezkonkurencyjny stosunek jakości do ceny.
Alpha 40 Pro (zestaw kół z hamulcem szczękowym) to przyjazne dla portfela koło zaprojektowane z myślą o komforcie i wydajności. Jego najpopularniejsza głębokość sprawia, że jest to idealny wybór na długie przejażdżki.
AERO 40 Disc to nasz wysokiej klasy zestaw kołowy przystosowany do zastosowania bezdętkowego, idealny dla rowerzystów nastawionych na osiągi. Zaprojektowaliśmy go tak, aby połączyć aerodynamikę, sztywność i wagę w przystępnej cenie.
AERO 40 to zaawansowany zestaw kół do roweru szosowego z zestawem kół z hamulcem szczękowym 40 mm. Lekkie felgi z włókna węglowego zapewniają doskonałe właściwości aerodynamiczne i szybkie właściwości toczne, co czyni je idealnym wyborem do wyścigów z dużą prędkością. Dzięki zestawowi kołowemu AERO 40 zyskujesz to, co najlepsze z obu światów - najwyższą aerodynamikę i doskonałą skuteczność hamowania.
Koła aerodynamiczne
Jeśli chcesz jeździć tak szybko, jak to możliwe lub zdominować lokalne sekcje Strava, będziesz potrzebować zestawu kół aerodynamicznych. Te koła to felgi o średnim i wysokim profilu. Należy szukać bardziej matowego profilu felgi. Udowodniono, że starsze felgi w kształcie litery V nie są tak szybkie jak tępe felgi. Idealnie byłoby, gdyby felga była również nieco szersza, aby powietrze mogło dobrze przepływać bezpośrednio nad felgą.
Alpha 50 Disc Pro to niedrogie koło szosowe z 6-zapadkowym wolnobiegiem i 72 przełożeniami zapewniającymi błyskawiczną reakcję. Dzięki zewnętrznej szerokości 25 mm i wewnętrznej szerokości 18,35 mm, co zapewnia doskonałą wytrzymałość i wydajność, jest wyposażony w opcjonalne łożyska ceramiczne zapewniające płynną jazdę.
Alpha 50 Pro (zestaw kół z hamulcem szczękowym) to przyjazne dla portfela koło zaprojektowane z myślą o komforcie i wydajności. Wykonany jest z włókna węglowego Toray T700 i T800, dzięki czemu jest niezwykle lekki bez utraty sztywności. Wyposażony jest w wytrzymałą piastę Novatec, która zapewnia płynną i niezawodną pracę.
Zestaw kół z hamulcem tarczowym Aero 50 jest idealny dla rowerzystów nastawionych na osiągi. Zaprojektowaliśmy go tak, aby połączyć aerodynamikę, sztywność i wagę w przystępnej cenie. Piasta z hamulcem tarczowym Aero 50 może być jednym z najlepszych i najlżejszych kół z hamulcami tarczowymi z włókna węglowego dostępnych obecnie na rynku. Koło o głębokości 50 mm, które pomoże Ci przeciąć powietrze.
AERO 50 (zestaw kół z hamulcem szczękowym) oferuje wydajność aerodynamiczną zapewniającą maksymalne osiągi. Szeroka konstrukcja zestawu kołowego zapewnia kierowcy stabilność i bezpieczeństwo przy dużych prędkościach.
Koła podporowe
Jeśli nie chcesz zużywać swoich dobrych kółek, będziesz potrzebować zestawu kółek treningowych. Koła treningowe są na ogół tańsze niż dobre koła. Będą to rowery, którym nie będzie przeszkadzać jazda w najgorszą zimową pogodę, a w idealnym przypadku będą tanie w utrzymaniu.
Alpha 35 Disc Pro oferuje niezrównany stosunek jakości do ceny. Jest to także bezkonkurencyjne połączenie przystępności cenowej i wydajności podczas wspinaczki.
Alpha 40 Pro (zestaw kół z hamulcem szczękowym) to przyjazny dla portfela zestaw kołowy zaprojektowany z myślą o komforcie i wydajności.
Rowery przygodowe
Rowery przygodowe będą znajdować się pomiędzy sekcją płaską a sekcją średnią. Nie chcesz schodzić zbyt głęboko, bo nigdy nie wiesz, kiedy będziesz musiał walczyć z wiatrem. Muszą być mocniejsze niż standardowe rowery szosowe; Ogólnie rzecz biorąc, sprawia to, że są one nieco cięższe. Powinny mieć również większą szerokość wewnętrzną, aby można było założyć szersze opony. Szersze opony zapewniają lepszą przyczepność i komfort na świeżym powietrzu.
Koła żwirowe ICAN ( najlżejsze koła żwirowe G22, koła żwirowe 700C G24 , koła żwirowe 700C G25 ) są przeznaczone na każdy teren, jaki napotkasz podczas swoich przygód, od gładkich dróg szutrowych po wyboiste i kamieniste szlaki. Charakteryzują się lekką i trwałą konstrukcją z włókna węglowego w połączeniu z szerszym profilem obręczy, co zapewnia lepszą stabilność i przyczepność. Koła te zapewniają maksymalną wszechstronność i wydajność. Niezależnie od tego, czy ścigasz się, zwiedzasz, czy po prostu eksplorujesz teren, koła szutrowe z serii TrailBlaze pozwolą Ci wytyczyć własną ścieżkę z pewnością i szybkością.
Teraz rozumiesz anatomię karbonowych kół do rowerów szosowych. Dlatego wybór odpowiednich zestawów kołowych do roweru szosowego z włókna węglowego nie jest jednoznaczny. Ale jedno jest pewne: jeśli wszystkie elementy Twojego roweru pochodzą od markowego producenta, to są one bardzo duże. Jakość karbonowych kół do rowerów szosowych prawdopodobnie nie będzie taka zła.
Jak prawidłowo wybrać karbonowe koła rowerowe?
Wydajność. Koła z włókna węglowego są lżejsze i bardziej zaawansowane technologicznie niż inne materiały kół, co zapewnia przewagę w zakresie wydajności.
Wygodne Koła z włókna węglowego zapewniają jakość jazdy, której nie można uzyskać w przypadku innych materiałów.
Jakość Produkcja włókna węglowego stale się rozwija, dlatego możesz mieć pewność, że koła z włókna węglowego są zawsze wysokiej jakości.
Konstrukcja Koła z włókna węglowego pozwalają inżynierom dopracować ich osiągi i styl. Dlatego projekty stale się rozwijają, aby zapewnić zawsze najlepszą wydajność.
Lekki. Jeśli potrzebujesz lekkich kół, nie możemy zaprojektować dla Ciebie lżejszego zestawu kołowego z żadnego innego materiału.
Ponieważ specjalizujemy się w produkcji karbonu, możemy pracować nad tym, aby rowery karbonowe były przystępne cenowo.
Czynniki, które należy wziąć pod uwagę przy zakupie karbonowych kół szosowych
W tym artykule znajdziesz przewodnik, który pomoże Ci zrozumieć koła szosowe z włókna węglowego na tyle, aby móc je wytłumaczyć komuś innemu. Zakupy są jednak inne, ponieważ masz dostępne różne opcje i nie wiesz, którą wybrać. Istnieją różne typy i konstrukcje, więc prosta różnica w konstrukcji może oznaczać, że koło najlepiej nadaje się do określonego celu, który może nie być tym, do czego było przeznaczone.
Jednak najważniejszymi czynnikami, które należy wziąć pod uwagę przed podjęciem decyzji o zakupie karbonowych kół do rowerów szosowych, są:
Przeznaczenie: zestawy kołowe z włókna węglowego mogą mieć różne funkcje w zależności od tego, jak chcesz ich używać. Nie można porównywać roweru szosowego z włókna węglowego do wyścigów wyczynowych z rowerem do zwykłej jazdy. Do różnych celów potrzebne są różne profile felg, dlatego warto o tym pomyśleć.
Typ koła: mamy koła dętkowe, klinkierowe i bezdętkowe. Wszystkie są najlepsze z różnych konkretnych powodów. Opony szytkowe najlepiej nadają się do wyścigów, koła klinkierowe mogą nadawać się do wszystkich celów. Rowery bezdętkowe nie mają dętek i polegają na hermetycznym uszczelnieniu. Jednak felgi bezdętkowe mogą pomieścić również inne koła.
Zgodność marki: jeśli kupujesz koła na potrzeby zawodów, należy pamiętać, że niektóre koła działają najlepiej, jeśli kupisz pasujące do nich komponenty. Jest to rzadkie, ale należy pamiętać, że w przypadku rowerów szosowych z włókna węglowego ważna jest kompatybilność.
Koszt: zależy od Twojego budżetu. Podejmując jakąkolwiek decyzję o zakupie, należy zawsze brać pod uwagę budżet. Czy trzeba więcej oszczędzać, czy nie potrzeba czegoś, co jest na tyle drogie, że w tym przypadku można je łatwo kupić?
Ile warto wydać na karbonowe koło do roweru szosowego?
Istnieją duże różnice cenowe pomiędzy różnymi kołami z włókna węglowego dostępnymi na rynku. Niektóre koła z włókna węglowego kosztują kilka tysięcy dolarów, inne tylko kilkaset dolarów.
Chiny są obecnie największym krajem na świecie produkującym rowery szosowe z włókna węglowego. Wielu znanych marek dostawców kół z włókna węglowego znajduje tutaj swoją odlewnię. Oznacza to, że możesz kupić koła z włókna węglowego w Chinach i cieszyć się wysoką jakością znanej marki kół.
Ogólnie rzecz biorąc, cena od 500 do 1000 dolarów jest rozsądna za parę kół z włókna węglowego. Jeśli masz specjalne życzenia dotyczące dostosowania, wystarczy 1500–2000 USD.
Najlepsze karbonowe koła do rowerów szosowych w 2024 roku poniżej 500 dolarów
Jeśli szukasz najlepszych karbonowych kół szosowych na rok 2024 w cenie poniżej 500 USD, koła z serii Alpha Pro będą najlepszym wyborem.
Alpha 50 Disc Pro to niedrogie koło szosowe z 6-zapadkowym wolnobiegiem i 72 przełożeniami zapewniającymi błyskawiczną reakcję. Dzięki zewnętrznej szerokości 25 mm i wewnętrznej szerokości 18,35 mm, co zapewnia doskonałą wytrzymałość i wydajność, jest wyposażony w opcjonalne łożyska ceramiczne zapewniające płynną jazdę. Alpha 50 Disc Pro to najbardziej kompletny wybór dla Twoich potrzeb rowerowych.
Najlepsze koła do rowerów szosowych z włókna węglowego 2024 poniżej 1000 USD
Jak wszyscy wiemy, cena karbonowych kół szosowych z piastą DTswiss na rynku nie będzie niższa niż 1000 dolarów, ale w ICAN Cycling najlepsze koła z piastą DT Swiss można kupić za mniej niż 1000 dolarów.
Obniżyliśmy koszty produktów, ponieważ nie inwestowaliśmy zbyt dużo w wydatki marketingowe. Najlepsze karbonowe koła szosowe można kupić za mniej niż 1000 dolarów.
Dyplom
Karbonowe koła szosowe są niewątpliwie najlepsze dla Twojego roweru, dopóki nowe technologie nie wprowadzą innej opcji. Oferują wszystko, czego kierowca potrzebuje do płynnej i komfortowej jazdy. Ostatnio stały się bardzo popularne ze względu na dostępność bardziej przystępnych cenowo opcji niż wcześniej. Jeśli nie używasz roweru do wyścigów, rozważ alternatywy, takie jak aluminium. Ale po co to robić, skoro możesz polegać na opcjach premium, z których korzystają profesjonaliści?W ICAN Cycling możesz znaleźć koła z włókna węglowego na sprzedaż w atrakcyjnych cenach i cieszyć się pierwszorzędnymi wrażeniami z jazdy.