Skip to content

Language

Currency

Rzeczy

Średni koszt przeglądu roweru i jego elementy

by shawn wick 20 Dec 2023 0 Comments

Rower jest jak zbiór urządzeń o określonym przeznaczeniu. Podobnie jak inne maszyny, może ulec zużyciu w wyniku nadmiernego użytkowania. Aby działał jak dobrze naoliwiona maszyna, wymaga regularnych regulacji i konserwacji. Bez odpowiedniej konserwacji rower, niezależnie od tego, czy jest to rower szosowy, górski czy hybrydowy, nigdy nie będzie w stanie powrócić do tych samych szczytowych osiągów, jakie miał w swoich najlepszych czasach. Aby powrócić do dawnej świetności, Twój ulubiony rower wymaga serwisowania przynajmniej dwa razy w roku. Chociaż średni koszt tej pracy wynosi poniżej 100 USD, kompleksowe dostrajanie może kosztować ponad 150 USD.

 

Czy chodzi tylko o wydajność?

Osiągi to ważny czynnik, który zmusza zwykłych i zawodowych rowerzystów do regularnego strojenia rowerów. Jednocześnie rowerzystom sezonowym trudno jest regularnie wydawać setki euro na rower i robić to od czasu do czasu. Ale nie tylko osiągi, konserwacja roweru może uchronić Cię przed dużymi rachunkami za leczenie, jeśli nie masz ubezpieczenia. Twój zużyty rower może być przyczyną nieszczęśliwego wypadku, który może wpędzić Cię w poważne kłopoty. Strojenie jest zatem opłacalną inwestycją, pod warunkiem, że nie jesteś majsterkowiczem i wolisz, aby robili to eksperci, którzy dokładnie wiedzą, jakie ustawienia należy wprowadzić.

 

Co zawiera?

W zależności od potrzeb lokalny sklep rowerowy może zorganizować sesję tuningową. Chociaż możesz dokładnie sprawdzić komponenty swojego roweru, podstawowe ustawienia i kontrole bezpieczeństwa są również częścią standardowego tuningu. Jednak większość sesji tuningowych obejmuje następujące czynności: czyszczenie, sprawdzenie ciśnienia w oponach, sterów, suportu, przerzutek, linek zmiany biegów, regulacje kół, smarowanie i podstawowe kontrole bezpieczeństwa.

 

Podstawowe dostrojenie (40–90 USD)

Gruntowny remont jest idealny w przypadku rowerów wyścigowych używanych przez rowerzystów sezonowych. Jasne, nie jeździsz zbyt często na rowerze, a dzięki internetowym tutorialom „zrób to sam” zawsze będziesz miał go jak nowego. Jednak zawsze konieczna jest podstawowa kontrola bezpieczeństwa i czyszczenie. Większość podstawowych sesji tuningowych obejmuje obowiązkowe czyszczenie, smarowanie i regulacje techniczne. W zależności od potrzeb można to dostosować, ale kosztuje mniej niż 40 USD. Aby uzyskać lepszy wynik, skonsultuj się ze specjalistą i zleć sprawdzenie hamulców, momentu obrotowego, uchwytu, koła i łożysk.

 

 Standardowe dostrojenie (100–160 USD)

Jeśli chcesz pójść o krok dalej, rozważ opcję Standard Tuneup. Standardowy tuning polega na dokładnym sprawdzeniu roweru po dokładnym wyczyszczeniu i polerowaniu. Jeśli posiadasz rower górski, powinieneś wybrać tę opcję, ponieważ generalny remont nie wystarczy, jeśli chodzi o podstawowe problemy techniczne, które później mogą okazać się śmiertelne. Demontaż jest zwykle zawarty w pakiecie standardowym, a ekspert może odbyć jazdę próbną, aby określić aktualny stan roweru i odpowiednio go wyregulować. Oczywiście standardowa operacja dostrajania nie jest tania i kosztuje ponad 100 dolarów, a ta może wzrosnąć nawet do 160 dolarów.

 

Premium Tune-Up (od 150 do 250 USD)

Jak sama nazwa wskazuje, dostrojenie premium obejmuje wszystkie usługi premium oferowane przez lokalne centrum serwisowe. Jeśli od dawna nie tuningowałeś swojego roweru, możesz spróbować, ponieważ w razie potrzeby dokona on również przeglądu niektórych elementów roweru. Nadmierna jazda i brak konserwacji mogą mieć wpływ na łożyska kulkowe i linki.


Czasami pomaga dokładne czyszczenie i smarowanie, ale w najgorszych przypadkach części wymagają wymiany. Linki zmiany biegów również mogą zostać uszkodzone. Dzięki tej wysokiej jakości tuningowi możesz zlecić ich naprawę profesjonalistom. Usługa ta obejmuje również inne ważne ustawienia i kontrole wyrównania. Tuning premium lub remontowy zapewnia idealną optymalizację Twojego motocykla. Pomaga jej wrócić do formy, niezależnie od tego, jak bardzo jest zużyta. Jeśli otrzymasz najlepszą usługę, możesz spodziewać się rozsądnej kwoty, ponieważ koszt usługi może wahać się od 150 do 250 dolarów.

 

Elementy wymagające dostrojenia

Chociaż usługi mogą się różnić w zależności od sklepu rowerowego, podstawy pozostają takie same, jeśli chodzi o sprawdzanie następujących komponentów: sterów, kół, suportu, przerzutki, kasety i łańcucha, żeby wymienić tylko kilka. Zestaw słuchawkowy przypomina głowę roweru, która pomaga mu nawigować i kierować. Zestaw słuchawkowy, który jest zbyt ciasny lub zbyt luźny, może powodować poważny dyskomfort podczas jazdy, a czasami może nawet spowodować wypadek. Poproś profesjonalistę o dostosowanie stawki podatku do Twoich potrzeb.


Brud i tłuszcz mogą wpływać na reakcję układu kierowniczego sterów, to samo dotyczy łańcuchów i kaset. Specjalista serwisu może rozebrać cały układ, umyć i odtłuścić kasetę i tarczę, sprawdzić je pod kątem ewentualnych uszkodzeń, a następnie złożyć je ponownie, stosując odpowiednie nasmarowanie.

 

Przerzutkę przednią i przerzutkę tylną również należy sprawdzić, ponieważ zawierają one przerzutki i manetki. Mogą się zużyć, zwłaszcza przy długotrwałym użytkowaniu, a wiesz, jak ważne są podczas jazdy w terenie.


Kolejną uciążliwością jest niewłaściwy montaż klocków hamulcowych, które albo nie dotykają felgi, albo dotykają felgi nawet po zdjęciu rąk z hamulców. Eksperci ze sklepu rowerowego prawidłowo dopasowują klocki i dbają o prawidłowe działanie dźwigni hamulców i linek. Nie zapomnij również o suporcie, ponieważ podstawowy przegląd obejmuje również regularną kontrolę bezpieczeństwa suportu roweru.


Przegląd roweru przypomina regularną kontrolę stanu roweru, mającą na celu zapewnienie jego optymalnego funkcjonowania. Wielu kierowców robi to samodzielnie, ponieważ wiedzą, jak wykonać podstawowe prace.


Choć o podstawowych tuningach, które pozwolą zaoszczędzić pieniądze, możesz dowiedzieć się także online, jednak ekspert powinien dokładnie sprawdzać Twój rower co najmniej dwa razy w roku. Małe pęknięcie w ramie karbonowej lub luźne stery mogą później doprowadzić do poważnego wypadku. Tuning przywróci Twojemu motocyklowi dawną świetność i zapewni Ci bezpieczeństwo na drodze.

 

 Serwis serwisowy ICAN

Posiadamy centra naprawcze w Stanach Zjednoczonych, Niemczech i Japonii. Jeśli masz jakiekolwiek pytania, nie wahaj się z nami skontaktować.

 

 

Prev Post
Next Post

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.

Thanks for subscribing!

This email has been registered!

Shop the look

Choose Options

Recently Viewed

Edit Option
Back In Stock Notification
Terms & Conditions
What is Lorem Ipsum? Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum. Why do we use it? It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum is that it has a more-or-less normal distribution of letters, as opposed to using 'Content here, content here', making it look like readable English. Many desktop publishing packages and web page editors now use Lorem Ipsum as their default model text, and a search for 'lorem ipsum' will uncover many web sites still in their infancy. Various versions have evolved over the years, sometimes by accident, sometimes on purpose (injected humour and the like).
this is just a warning
Login
Shopping Cart
0 items