Skip to content

Language

Currency

Rzeczy

Najlepszy zestaw kół wspinaczkowych o wadze poniżej 1300 gramów, lekki i aerodynamiczny

by shawn wick 15 Apr 2024 0 Comments

Rowery szosowe to lekkie i aerodynamiczne ramy oraz zestawy kołowe, które są bardziej aerodynamiczne na niskich ramach i lżejsze na wysokich ramach. Najnowsza generacja zestawów kół wspinaczkowych jest nie tylko lekka, ale musi być również zoptymalizowana pod względem aerodynamicznym.

Tarcza ICAN AERO 38 WD

 

 Tarcza ICAN AERO 38 WD

AERO 38 WD Disc to najbardziej ekonomiczne i wydajne koła ICAN. Opierając się na sukcesie poprzedniej serii Fast and Light, koła aerodynamiczne wykorzystują zaawansowany układ włókien węglowych i aerodynamiczną konstrukcję, aby zapewnić niezrównane osiągi.

W felgach zastosowano mieszankę wysokiej jakości włókien węglowych Toray T700 i T800. Dzięki tej mieszance uzyskano imponująco lekką, ale solidną konstrukcję obręczy, która waży o 100 g mniej niż koła Fast i Light. Obręcze o szerokości zewnętrznej 27,3 mm i szerokości wewnętrznej 21 mm zostały zaprojektowane z myślą o minimalnym oporze powietrza. Ich kompatybilność z oponami bezdętkowymi obsługuje nawet najszybsze opony.

Lekkie i wydajne piasty z hamulcami tarczowymi ICAN D01 zapewniają płynne przenoszenie mocy podczas przyspieszania. Wiodące w branży szprychy Sapim CX-Ray łączą w sobie siłę, trwałość i aerodynamikę, zapewniając niesamowicie responsywną jazdę. Bezpieczne nyple blokujące i dodatkowe wzmocnienie.

Princeton Carbonworks Alta 3532 (1094g)

Princeton Carbonworks właśnie wypuściło swój najlżejszy zestaw kół wspinaczkowych Alta 3532 z wersjami opon bezdętkowych o masie od imponujących 1094 gramów do 1202 gramów. Princeton Carbonworks jest najbardziej znane z falistych felg (będących przedmiotem sporu patentowego z ZIPP), a numer modelu zestawu kołowego intuicyjnie wskazuje najwyższą i najniższą wysokość ramy. Wysokość ramy Alty 3532 waha się od 35 mm do 32 mm, co oznacza spadek o 5 mm do 3 mm w porównaniu z innymi kołami PCW, a „fala” felgi jest mniej wyraźna.

Dzięki nowej konstrukcji obręczy EVOLUTION felga Alta 3532 waży zaledwie 348 gramów (z hakiem, nienawierconym łożem i oponą bezdętkową) i wykorzystuje kształt obręczy do zrównoważenia kątów szprych, przy czym szprychy o większym kącie (po stronie napędu tylnego i po stronie napędu) tarcza przednia, strona hamulca) są osadzone głębiej w obręczy, co pozwala na większą symetrię po obu stronach szprych. Specyfikacja felgi Alta 3532 jest stosunkowo nowa, ma szerokość wewnętrzną 21 mm i szerokość zewnętrzną 28,6 mm. Większa szerokość wewnętrzna pozwala na zastosowanie szerszych opon, a także możliwość szerszego napompowania opon, co skutkuje niższymi oporami toczenia i większym komfortem.

 

Ważąca 1094 gramów Alta 3532 wykorzystuje 215 gramowe piasty Tactic Racing TR01, które są o 50 gramów lżejsze niż DT180 i wykorzystują szprychy CX-Super. Alta 3532 z piastami DT180 waży 1202 gramy i jest również bardzo lekka.

ENVE SES 2.3 (1197g) 

Czwarta generacja zestawu kołowego SES, który został wypuszczony na rynek w zeszłym roku, zyskuje zupełnie nowego członka w postaci 2.3, który choć jest zestawem kołowym do wspinaczki, jest również częścią serii SES (Smart ENVE System), co oznacza, że ​​jest w oparciu o koncepcję marki „Real-World Fast”. Wszystkie zestawy kołowe serii SES mają wysokość i kształt ramy specjalnie dostosowane do pola przepływu, w którym są używane. Wysokość przedniej ramy jest mniejsza niż tylna i ma zaokrąglony profil, aby zmaksymalizować stabilność i kontrolę przy bocznym wietrze, podczas gdy wysokość tylnej ramy jest wyższa, ostrzejsza i bardziej opływowa, aby zmaksymalizować przenoszenie mocy i zmniejszyć opór.

Rama przednia SES 2.3 ma wysokość 28 mm, rama tylna 32 mm, przednie i tylne obręcze mają szerokość wewnętrzną 21 mm i szerokość zewnętrzną 25 mm, a deklarowana waga 1197 gramów (piasty ENVE, korpus bębenka XDR) .SES 2.3 jest lżejszy dzięki zastosowaniu felg bez haków, co ogranicza maksymalne ciśnienie w oponach do 73 psi. Ze względu na brak zaczepów na wargę i cienkie ścianki boczne felg, szerokość zewnętrzna wynosi tylko 25 mm, a szerokość opony. można łatwo przekroczyć. Szerokość opony nieznacznie przekracza szerokość felgi, co jest nieco niewystarczające. Ze względu na ograniczenie maksymalnego ciśnienia w oponach, wewnętrzna szerokość felg bez haczyków wynosi 23 mm lub więcej, a wewnętrzna szerokość 21 mm jest bardzo trudna do kontrolowania ciśnienia w oponach w granicach 73 psi dla nieco cięższych rowerzystów, więc może to być powiedział, że ta para zestawów kołowych jest przeznaczona dla wspinaczy.

DT Swiss PRC 1100 Dicut Mon Chasseral (1266g)

DT Swiss od dawna reklamuje Mon Chasseral jako najlżejszy zestaw kół do wspinaczki szosowej. Najnowszy PRC 1100 Dicut waży 1266 gramów (zestaw kół z hamulcami tarczowymi, kompatybilne opony bezdętkowe) i wykorzystuje wszystkie standardowe komponenty DT.

Aby zmniejszyć wagę, PRC 1100 Dicut ma ramę o wysokości zaledwie 24 mm i wewnętrzną szerokość obręczy wynoszącą zaledwie 18 mm, co oczywiście nie jest wystarczająco szerokie jak na dzisiejsze standardy, ponieważ koła wspinaczkowe również wymagają szerokich opon dla wygody. Aby zmniejszyć wagę, felgi karbonowe UD produkowane w Szwajcarii nie są pokryte powłoką powierzchniową, ale żywicą wodoodporną i stabilizowaną przed promieniowaniem UV.

 

W PRC 1100 Dicut zastosowano szprychy o prostym naciągu 12 DT Aerolite i 12 DT Aero Comp (od strony hamulca przedniego i od strony tylnego napędu) w oplocie 2X na nowej piaście 180, wszystkie z unikalnymi kutymi główkami typu T poprawiającymi właściwości aerodynamiczne.

Roval Alpinist CLX II (1265g)

 

Roval Alpinist to wyjątkowo lekki rower o wysokości ramy 33 mm, szerokości zewnętrznej 26,3 mm i wewnętrznej 21 mm, profilu obręczy zoptymalizowanym pod kątem tunelu aerodynamicznego i wadze 1250 gramów na parę, 1265 gramów z technologią True-Air - Sutki i amortyzatory. Jedyną wadą poprzedniego Alpinist CLX było to, że nie obsługiwał on opon bezdętkowych. W nowym Alpinist CLX II przeprojektowano stos karbonowy w obręczy, aby radykalnie zwiększyć wytrzymałość i bezpieczeństwo wymagane w przypadku systemu opon bezdętkowych, który wytrzymuje maksymalne ciśnienie w oponach 110 psi. Te same haczykowate felgi mają teraz tolerancję krawędzi 1,4 mm (wzrost w porównaniu z poprzednią generacją), co ułatwia demontaż opon bezdętkowych. W rezultacie wzrosła waga obręczy, a Alpinist CLX II wykorzystuje nową konstrukcję piasty, która kompensuje zwiększoną masę obręczy poprzez zmniejszenie masy pary o 50 gramów.

 

Alpinist CLX II to model funkcjonalnego minimalizmu, charakteryzujący się doskonałym przyspieszeniem, fantastycznym pokonywaniem zakrętów i płynną jazdą po wyboistych drogach.

Zipp 353 NSW (1255g) 

Chociaż nie jest pozycjonowany jako zestaw kołowy do wspinaczki, Zipp 353 NSW waży tylko 1255 gramów (580 gramów z przodu i 675 gramów z tyłu), co czyni go najlżejszym zestawem kołowym Zipp, dzięki któremu z łatwością pokonujesz strome zbocza. W modelu 353 NSW zastosowano opatentowane przez firmę Zipp bioniczne obręcze Sawtooth z wariantem wysokości ramy, który faktycznie odpowiada właściwościom aerodynamicznym zestawu kołowego o wysokości ramy 45 mm, a jednocześnie zmniejsza wagę, poprawia sztywność i zwiększa odporność na boczny wiatr.

Obręcze bez haków modelu 353 NSW mają szerokość wewnętrzną 25 mm i można ich używać wyłącznie z oponami o średnicy 28 mm lub szerszej, ale większa szerokość wewnętrzna felg z łatwością spełnia limit ciśnienia w oponach do 73 psi. Opony 28 mm na felgach 25 mm mają rzeczywistą szerokość 30,6 mm, więc opony 353 NSW są wystarczająco szerokie, aby sprostać wymaganiom na drogach szutrowych.

 Zestaw kołowy Zipp opiera się na koncepcji Total System Efficiency, która skupia się na fakcie, że na bruku lub nierównych powierzchniach, gdzie wibracje stają się głównym oporem, opony pochłaniają więcej wibracji, zamiast przekazywać je jeźdźcowi, zwiększając w ten sposób zdolność Kierowcy do zaoszczędzić 40-50 watów mocy. Ale, co zaskakujące, na gładkich drogach, idealnym asfalcie, niskie ciśnienie w oponach wciąż pozwala zaoszczędzić 3-5 watów.

Mavic Cosmic Ultimate 45 (1256 g)

 

Najlepszą cechą Mavic Cosmic Ultimate 45 jest zastosowanie konstrukcji szprych Rim-to-Rim (R2R), w której szprycha łączy jedną stronę felgi z drugą stroną felgi poprzez piastę, zapewniając większą sztywność skrętną i boczną niż tradycyjna konstrukcja szprych R2R. Cosmic Ultimate jest zatem idealny do wspinaczki, lekki i sztywny, a jego obręcz oparta na profilu NACA jest jednocześnie lekka i aerodynamiczna.

Cosmic Ultimate wykorzystuje nową technologię, która łączy konstrukcję szprych R2R z aerodynamiczną obręczą w kształcie litery U. Dzięki technologii Fore na karbonowej obręczy formowane są aluminiowe części, w które następnie wkręcane są szprychy. Nie ma odsłoniętych nasadek na szprychy, niewiercona podstawa obręczy jest kompatybilna z oponami bezdętkowymi, a deklarowana masa felgi wynosząca 403 gramy i konstrukcja R2R radykalnie zmniejszają masę piasty, co skutkuje rzeczywistą wagą wynoszącą zaledwie 1256 gramów dla felgi Cosmic Ultimate o wysokości ramy 45 mm. Wewnętrzna szerokość felgi wynosi 19,6 mm, a zewnętrzna 27,8 mm. Byłoby miło, gdyby szerokość wewnętrzną można było zwiększyć do 21 mm, aby umożliwić dalsze rozszerzanie się opony i zapewnić płynniejsze przejście.

Wszystkie powyższe zestawy kołowe to „koła wspinaczkowe” o wadze do 1300 gramów i wszystkie są kompatybilne z oponami bezdętkowymi. Każdy z nich ma swoją własną charakterystykę i są czymś więcej niż tylko światłem. Ale w rzeczywistości wpływ kilkuset gramów mniejszej wagi na wspinaczkę nie jest tak duży, jak mogłoby się wydawać, a coraz więcej rowerzystów używa zestawów kołowych ze średnią lub nawet wysoką ramą do wspinaczki w wyścigach World Tour. Pokazuje to również, że sam lekki zestaw kołowy nie wystarczy, ale musi być również bardziej aerodynamiczny. Wszystkie powyższe zestawy kołowe poniżej 1300 gramów są mniej więcej zoptymalizowane pod względem aerodynamicznym. Jak myślisz, który z nich jest mocniejszy?

Prev Post
Next Post

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.

Thanks for subscribing!

This email has been registered!

Shop the look

Choose Options

Recently Viewed

Edit Option
Powiadomienie o ponownym pojawieniu się w magazynie
this is just a warning
Login
Shopping Cart
0 items