Przełącznik: czy zintegrowany system kierownicy jest dla Ciebie odpowiedni?
wstęp
Zintegrowane kierownice stają się coraz bardziej popularne, ponieważ rowerzyści chcą wykorzystać wszystkie zalety aerodynamiczne i zmniejszające wagę. Zamiast korzystać z tradycyjnych oddzielnych elementów mostka i kierownicy, zintegrowane projekty są konstruowane jako pojedyncza jednostka, aby zoptymalizować integrację i wydajność. Choć kiedyś można je było spotkać głównie w rowerach do jazdy na czas i triathlonie, obecnie większość nowoczesnych rowerów szosowych, szutrowych, a nawet górskich oferuje opcje zintegrowanego kokpitu. Przyjrzyjmy się, co sprawia, że te uchwyty są atrakcyjnym wyborem.
Projektowanie i budowa
W fundamencie zintegrowane pręty są kute jako jeden solidny element z trzonem, dzięki czemu nie ma połączeń w miejscach łączenia oddzielnych części. Tworzy to płynne przejście bez gwałtownych przejść zakłócających przepływ powietrza. Włókno węglowe jest szeroko stosowane ze względu na jego lekkość i trwałość, umożliwiając projektantom tworzenie skomplikowanych, aerodynamicznych kształtów. Wewnętrzne prowadzenie kabli dodatkowo poleruje czysty wygląd i chroni kable przed uszkodzeniem.
Korzyści aero
Nie można niedoceniać aerodynamicznych zalet zintegrowanego kokpitu. Zmniejszając powierzchnię czołową w porównaniu ze standardowymi konfiguracjami, zintegrowana kierownica przecina wiatr z mniejszymi turbulencjami. Może to dać kolarzom cenne sekundy na długich płaskich lub zjazdowych etapach. Gdy liczy się czas, liczy się każdy wat zaoszczędzonej prędkości.
Oszczędność wagi
Ponadto zintegrowane projekty pozwalają zaoszczędzić cenne gramy dzięki sprytnej technologii. Eliminując niepotrzebne materiały i połączenia, kombinacja kierownicy i mostka z włókna węglowego może obniżyć wagę tradycyjnego aluminium o 50 g lub więcej. Zwłaszcza dla alpinistów, rowerzystów i triatlonistów oznacza to mniejszy ciężar, który muszą dźwigać podczas trudnych podjazdów lub dystansów maratońskich.
Korzyści związane z komfortem
Ponadto zintegrowane projekty pozwalają zaoszczędzić cenne gramy dzięki sprytnej technologii. Eliminując niepotrzebne materiały i połączenia, kombinacja kierownicy i mostka z włókna węglowego może obniżyć wagę tradycyjnego aluminium o 50 g lub więcej. Zwłaszcza dla alpinistów, rowerzystów i triatlonistów oznacza to mniejszy ciężar, który muszą dźwigać podczas trudnych podjazdów lub dystansów maratońskich.
Ulepszenia wydajności
Być może największą zaletą zintegrowanej kierownicy w rowerze jest ich płynna integracja z ramą. Bez gwałtownych przejść w miejscach styku oddzielnych elementów, te kombinacje kierownicy i mostka poprawiają precyzję sterowania i sprzężenie zwrotne. Ich zalety aerodynamiczne i zmniejszające masę uzupełniają ulepszone prowadzenie. Od jazdy na czas po enduro, kolarze wszystkich dyscyplin mogą docenić wzrost wydajności dzięki zintegrowanej koncepcji kokpitu.
Wady systemów zintegrowanych
Chociaż systemy zintegrowane są praktyczne, mają też pewne wady, które należy wziąć pod uwagę przed podjęciem decyzji o zakupie.
Dużą wadą jest koszt. Wymiana całego systemu może być dość kosztowna, zwłaszcza w porównaniu z kosztem modernizacji poszczególnych części. Kolejną wadą systemów zintegrowanych jest ich sztywność. W odróżnieniu od systemów składających się z niezależnych części, systemów zintegrowanych nie da się dostosować do konkretnych potrzeb czy preferencji. Wreszcie wyzwaniem może być także trudna instalacja zintegrowanych systemów. Prowadzenie kabli wymaga szczególnej uwagi, aby mieć pewność, że wszystko jest prawidłowo podłączone i działa zgodnie z przeznaczeniem. Może to być czasochłonne i może wymagać pomocy profesjonalnego instalatora, co może zwiększyć całkowity koszt systemu.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Przewodnik po kierownicy roweru szosowego i Przewodnik po kierownicy roweru szutrowego .