Skip to content

Language

Currency

Rzeczy

Przewodnik dla kupujących Fat Bike 2024

by shawn wick 22 Dec 2023 0 Comments

Fatbike’i przeżyły boom, ale ich sprzedaż znów rośnie. Powodem, dla którego coraz więcej ludzi chce jeździć na grubych rowerach, jest to, że dają radość. Po przejażdżce na grubym rowerze nie można powstrzymać się od szerokiego uśmiechu. Jeśli szukasz bezproblemowego roweru, na którym możesz jeździć w każdą pogodę, to gruby rower jest dla Ciebie.

W tym artykule zapiszemy wszystkie szczegóły dotyczące fatbike’a. Wszystko, co musisz wiedzieć o częściach, w które wyposażony jest gruby rower. Będziesz wiedział dlaczego warto wybrać fatbike, aby uniknąć kolejnych błędów.

Szybki przewodnik

  • Różnica między grubym rowerem a rowerem górskim
  • Jak wybrać gruby rower
  • Jak wybrać ramę dla grubego roweru
  • Jak wybrać koła do grubego roweru
  • Jak wybrać gruby widelec do roweru
  • Jak wybrać grupę na fatbike'u
  • Jak wybrać komponenty Fat Bike

Jaka jest różnica między grubym rowerem a rowerem górskim?

Prosta odpowiedź jest taka, że ​​gruby rower ma grubsze opony niż zwykły rower górski. Jednak ta prosta odpowiedź ignoruje całą masę subtelności. Opony Fatbike są ogólnie uważane za opony o szerokości większej niż 3,8 cala. Aby pomieścić opony o tej szerokości, należy zmodyfikować ramę i widelec. Obręcze i piasty muszą być znacznie szersze, aby pomieścić tak szerokie opony. Dlatego koła muszą być być sztywniejsze, aby utrzymać dodatkowy ciężar opony.

SN04 fatbike

ICAN SN04 Gruby rower

Rozmiar osi szybkozamykacza jest różny

Oryginalne rowery typu fatbike mają standardowy tylny trójkąt 135 mm z osią szybkozamykającą. Wraz z rozwojem rynku pojawiły się nowe standardy piast i osi. Ogólnie rzecz biorąc, tylna piasta grubego roweru ma teraz szerokość 170 mm lub 197 mm.

Obręcze rowerów górskich mają standardową szerokość 21 mm. W grubych rowerach szerokość obręczy została zwiększona do 90 mm i ta dodatkowa szerokość jest potrzebna, jeśli chcesz zamontować opony o szerokości 5 cali. Tylne końce musiały stać się dłuższe, aby pomieścić te opony, felgi i szersze piasty.

Te dłuższe tylne końce sprawiają, że fatbike'i są bardziej stabilne podczas jazdy po nierównym terenie lub nawet podczas mocnego naciskania na odcinku zjazdowym. Zmiana tylnego trójkąta doprowadziła również do zmiany obszaru suportu.

Korpus suportu musiał być szerszy, aby zapewnić prześwit wspornikom i zapewnić ich sztywność. Szerokość suportów Fat Bike wzrosła z 73 mm do 100 mm, a teraz niektóre mają nawet 120 mm.

fat bike

Rozmiar widelca Fat Bike jest inny

Widelce również muszą przejść ten proces. Standardowa piasta przednia w rowerze górskim ma szerokość 100 mm. Szerokość rowerów typu Fatbike została zwiększona do 135 mm, a teraz dostępne są również w szerokości 150 mm. Te zmiany szerokości sprawiają, że gruby rower wydaje się znacznie sztywniejszy, niż mogłoby sugerować pierwsze wrażenie. Jeśli jeździsz na grubym rowerze, prawdopodobnie zauważysz, że geometria nie jest tak luźna jak w nowoczesnym rowerze na szlaki. Dzieje się tak dlatego, że na grubym rowerze nie chodzi tylko o zjeżdżanie w dół. Być może będziesz musiał przejść przez wrzosowiska, bagna, śnieg lub piasek. W takich warunkach bezwładny rower byłby mniej zabawny.

Jak dobrze wybrać fatbike

Wybierając najlepszy dla siebie fatbike, powinieneś skupić się na wszystkich poniższych czynnikach.
  • Wygrana
  • Obszary zastosowań
  • Cena
  • Jakiego rozmiaru gruby rower chcesz

 Wygrana

Nieuniknione jest, że gruby rower jest cięższy niż zwykły rower górski. Dodatkowa szerokość części zwiększa wagę roweru. Wiele grubych rowerów jest wykonanych ze stali, a niektóre z aluminium. Stal jest najcięższa, ale dla wielu osób wygląda dobrze. Aluminium jest lżejsze, ale bardziej podatne na uszkodzenia pod wpływem powtarzających się uderzeń.

Dlatego zbudowaliśmy nasze fatbike'i z włókna węglowego. Fatbike z włókna węglowego może być znacznie lżejszy niż oczekiwano. Poza tym świetnie się prowadzi, a żywotność węgla jest niemal nieograniczona – to świetny sposób na ochronę wartości zakupu.

Scenariusze do wykorzystania

To samo dotyczy większości typów rowerów: warto zastanowić się, w jaki sposób będziesz na rowerze jeździć. Nie ma powodu kupować fatbike'a z pełnym zawieszeniem, jeśli chcesz tylko jeździć po plaży. Jeśli chcesz jeździć po plaży, po śniegu i w innych tradycyjnych miejscach, w których używa się fatbike'ów, sprawdź nasze modele Black Knight lub Golden Knight.

 fatbike

 Modele Black Knight i Golden Knight to 2 przykłady klasycznych fatbike'ów, które przyjeżdżają do Ciebie prosto z fabryki. Te 2 modele pomogą Ci przygotować się do wypraw rowerowych, a im częściej na nich będziesz jeździć, tym bardziej przekonasz się, że radzą sobie w każdym terenie. Jeśli chcesz jeździć na grubym rowerze z odrobiną szlaku, wypróbuj ulepszony model Black Knight. Black Knight Pro jest wyposażony w widelec Rock Shox Bluto, który pozwala jechać szybciej na zjazdach, a jednocześnie dobrze pedałować na podjazdach.

Jeśli chcesz jechać jeszcze szybciej, mamy gruby rower na szlaki z pełnym zawieszeniem, oparty na naszej ramie SN04 . Nasz rower typu fatbike z pełnym zawieszeniem pozwala zjeżdżać w dół szybciej, niż mógłbyś sobie wyobrazić na grubym rowerze. Można go jednak używać także do pokonywania terenu, z którym nie poradzą sobie inne rowery górskie z pełnym zawieszeniem.

carbon biker frame

Cena Fat Bike

Ponieważ w rowerach typu fatbike nie wykorzystuje się towarów produkowanych masowo, ceny części do rowerów typu fatbike są zazwyczaj wyższe niż w przypadku zwykłych części do rowerów górskich. W ICAN ciężko pracowaliśmy, aby części do rowerów typu fatbike były przystępne cenowo. Chociaż nasze części są wykonane z wysokiej jakości węgla, który wysyłamy bezpośrednio do Ciebie, nasze ceny są porównywalne z wieloma podstawowymi częściami stalowymi i aluminiowymi innych marek.

Wykorzystaliśmy także nasze fenomenalne doświadczenie w zakresie węgla, aby mieć pewność, że płacisz za jakość, której potrzebujesz w częściach z włókna węglowego, a nie za sztuczki. Nasze produkty przewyższają wszystko, co potrafią, i powinny również zostawić Ci przyjemnie wypełniony portfel.

Jakiego rozmiaru fatbike'a potrzebujesz?

Rozmiar grubego roweru działa podobnie do rozmiaru roweru górskiego. Załóżmy, że planujesz wyprawę rowerową lub większe wycieczki i jesteś o krok od osiągnięcia rozmiaru. W tym przypadku zalecałbym zwiększenie rozmiaru, w przeciwieństwie do zwykłych rowerów, w których zalecałbym zmniejszenie rozmiaru.

Dodatkowa długość zapewnia więcej miejsca na torby i bagaż, a także zapewnia większą stabilność. Po długim dniu w siodle lub na wielodniowej wycieczce odrobina dodatkowej stabilności nie jest czymś, na co można kichnąć. Rower, który utrzymuje Cię w pozycji pionowej, może być darem niebios.

Jak wybrać ramę dla grubego roweru

Waga ramy

Kiedy myślisz o zbudowaniu fatbike’a, myślisz o jego wadze i o tym, jak możesz ją zaoszczędzić. Jedną z najbardziej oczywistych decyzji dla większości ludzi jest zakup aluminiowej ramy typu fatbike. Aluminiowa rama wydaje się najtańszym sposobem na zmniejszenie masy ciała.

Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, że nasze wysokiej klasy ramy z włókna węglowego kosztują podobnie jak aluminiowe ramy do rowerów typu fatbike średniej klasy większości firm.

Powszechnie uważa się, że żywotność aluminium wynosi 5 lat, zanim pęknie. Wszyscy znamy osobę z aluminiową ramą, która żyje dłużej, ale takiej średniej długości życia się spodziewasz. Żywotność ramy roweru tłuszczowego z włókna węglowego jest obecnie uważana za nieskończoną.

Jak wspomnieliśmy wcześniej, w grubych rowerach używane są części, które mogą znacznie różnić się od tych stosowanych w standardowych rowerach górskich. Jeśli więc planujesz zbudować własny fatbike, musisz upewnić się, że wszystkie części, które chcesz mieć, współpracują ze sobą i pasują do siebie.

 Rama typu hardtail czy full damper ?

Powinieneś wybrać ramę, która pasuje do większości Twoich przejażdżek. Jeśli większość czasu spędzasz na szlakach, polecamy gruby rower z pełnym zawieszeniem. Dzięki temu zjazdy będą przyjemniejsze i nie będziesz musiał się martwić, że upadniesz podczas zjazdu.

Należy również pamiętać, że opony zapewniają dobry skok zawieszenia i odbicie. Nie musisz więc szukać 140 mm skoku tylnego koła, jak w rowerze na szlaki. Powinieneś także poświęcić więcej czasu na prawidłowe ustawienie roweru, aby zapewnić sobie jedne z najlepszych wrażeń z jazdy na fatbike'u, jakie można kupić za pieniądze.

Jeśli chcesz podróżować daleko i szeroko lub jeździć po plażach, bagnach i śniegu, polecamy gruby rower typu hardtail. Hardtail pozwala zachować dobry skok pedału i żeglować po najgorszym terenie. Jeśli masz ochotę na akcję w połowie szlaku, możesz dodać widelec amortyzowany.

Odległość z tyłu

Załóżmy, że planujesz zakup ramki w celu zastąpienia istniejącej ramki. Musisz wziąć pod uwagę szerokość tylnych kół, ponieważ wspomnieliśmy już o większości grubych rowerów. Większość kół ma szerokość 177 mm, 190 mm lub 197 mm. Wszystkie nasze ramy pasują do piasty o średnicy 197 mm, co zapewnia maksymalny prześwit przy oponach.

Rozmiar ramy grubego roweru

Jak wspomnieliśmy wcześniej, personalizacja fatbike'a może być nieco subiektywna. Załóżmy, że jeździsz na naszej ramie z pełnym zawieszeniem. W takim przypadku zalecamy sprawdzenie przekroku, aby uniknąć niepotrzebnych obrażeń w przypadku zeskoczenia z roweru podczas zjazdu. Kierujemy się standardową radą, jeśli masz już ograniczony rozmiar, weź mniejszy rozmiar i powiększ go.

Jeśli jeździsz na hardtailu i chcesz mieć solidną ramę, powinieneś wybrać możliwie największą ramę. Zapewnia to stabilność i komfort przez wiele godzin na rowerze, jednak nadal należy zadbać o wystarczający prześwit pod pojazdem.

Jakich kół do grubego roweru potrzebujesz?

Większość kół do grubych rowerów jest wyposażona w aluminiową obręcz. Aluminium jest jednym z najpopularniejszych materiałów w branży rowerowej do produkcji felg. Felgi aluminiowe są łatwe i tanie w produkcji. Jednak trudniej jest zintegrować wszystkie pożądane funkcje z felgami aluminiowymi.

Istnieje materiał, za pomocą którego można nadać feldze wszystkie pożądane właściwości. Włókno węglowe pozwala inżynierom budować super mocne i sztywne felgi. Jest jeszcze jedna zaleta tej metody. Pozwala nam to zbudować lekką obręcz. Kup tutaj koła do roweru tłuszczowego z włókna węglowego.

Lżejsze zestawy kołowe to coś, czego pragną wszyscy właściciele grubych rowerów, a dzięki naszym metodom konstrukcyjnym i faktowi, że sprzedajemy bezpośrednio Tobie, możesz kupić zestawy kołowe z włókna węglowego w bardzo przystępnej cenie.

fat bike wheels

Breite der Fatbike-Felge

Im szersza felga, tym szersze opony można założyć. Zależy to również od tego, czy rama jest w stanie pomieścić szerokość opony. Oferujemy 2 szerokości obręczy Fat Bike. 65 mm lub 90 mm. 90 mm jest idealne dla opon o szerokości do 45,0 cali.

Szerokie opony na naszych felgach pozwalają na jazdę po bagnistym, zaśnieżonym lub piaszczystym terenie. Są to opony do jazdy zimą lub jazdy po niegościnnych terenach. Latem należy założyć felgi 65mm i założyć wąską oponę. Dzięki temu zaoszczędzisz trochę na wadze i sprawisz, że Twój gruby rower będzie sprawiał wrażenie roweru plus.

Jeśli chcesz mieć poczucie komfortu na rowerze latem, wypróbuj piasty typu Fat Bike na obręczach 27,5”+ lub 29”+. Teraz masz 2 rowery w cenie dodatkowego kompletu kół i opon.

 fat bike wheels

 Przejdź na system bezdętkowy

Nasze obręcze do grubych rowerów są przystosowane do montażu bezdętkowego. Przejście na rower bezdętkowy to świetny pomysł na gruby rower. Wymiana dętki i pompowanie opony w grubym rowerze nie należy do przyjemności na szlaku. Może być nawet bardziej wyczerpująca niż przejażdżka, którą obecnie wykonujesz. Opona bezdętkowa pozwala także na jazdę z niższym ciśnieniem w oponach, co na grubym rowerze jest jeszcze ważniejsze niż na zwykłym rowerze górskim.

Grube opony rowerowe i ciśnienie powietrza

Opony do grubych rowerów są obecnie dostępne w różnych stylach. Istnieją opony pełne na błotniste warunki i opony z gładkim bieżnikiem dla tych, którzy lubią jeździć na grubych rowerach w środowisku miejskim.

Wybór opon może być bardzo subiektywny, a jeśli wolisz konkretną markę, możesz rozszerzyć tę preferencję na gamę grubych rowerów. Im droższa opona, tym powinna być lżejsza i łatwiejsza w montażu bezdętkowym.

Ciśnienie w oponach może być również subiektywne. Należy jednak pamiętać, że opony do grubych rowerów mogą nieznacznie zmienić sposób prowadzenia roweru ze względu na ich szerokość, a im wyższe ciśnienie, tym bardziej będziesz mieć wrażenie, że opona odbija się od Ciebie. Ogólnie rzecz biorąc, należy dostosować ciśnienie w oponach w zależności od wagi i stylu jazdy.

Do jazdy po miękkich nawierzchniach zalecamy ciśnienie w oponach 8 PSI. Do ogólnej jazdy po szlakach ciśnienie wynosi 12–15 PSI. Do jazdy miejskiej należy wybrać ciśnienie 20-25 PSI. Przy wyższych ciśnieniach musisz mieć świadomość, że w Twoim fatbike’u może pojawić się samoświadomość. Poeksperymentuj więc z presją i zobacz, jak sobie radzisz.

 Rozmiar piasty dla grubych rowerów

O rozmiarze piasty tylnego koła pisaliśmy już w części dotyczącej ramy. Nie zapominaj, że musisz także wiedzieć, jaki rozmiar piasty i styl ma Twoje przednie koło. W zależności od szerokości piasty dostępne są różne opcje osi przelotowej i szybkozamykacza.

Używamy przedniego koła 150x15 mm z osią przelotową. Musisz upewnić się, że Twój obecny widelec pasuje do tego, lub sprawdź nasz sztywny widelec z włókna węglowego. Szerokość tylnej osi: Oferujemy szerokości i opcje dla osi przelotowych i szybkozamykaczy. Upewnij się, że wybrałeś odpowiedni model do swojej ramy, a jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami.

 fatbike

 Jak wybrać gruby widelec do roweru

Fatbike'i są zwykle wyposażone w sztywny widelec lub widelec amortyzowany. Sztywne widelce nie zniknęły z rowerów typu fatbike w takim samym stopniu, jak ze zwykłych rowerów górskich, z dwóch powodów. Pierwszym powodem jest to, że wiele osób nie widzi potrzeby stosowania widelca amortyzowanego ze względu na zawieszenie zapewniane przez opony. Drugim powodem jest to, że widelec amortyzowany zwiększa wagę, gdy jej nie potrzebujesz.

Jeśli jednak lubisz zjazdy, powinieneś wypróbować widelec amortyzowany. Widelec utrzymuje kontakt roweru z podłożem, odciążając nadgarstki na najtrudniejszych trasach.

 Szerokość piasty

Jak wspomniano powyżej, musisz upewnić się, że przednie koło pasuje do widelca. Koła Fat Bike są zwykle wyposażone w piastę przednią o szerokości 135 mm lub 150 mm. Większość producentów preferuje piastę przednią 150 mm, która umożliwia łatwą zmianę widelca sztywnego na amortyzowany. Oferujemy widelce karbonowe o średnicy 135 mm i 150 mm, które zaspokoją Twoje potrzeby.

Jaka podróż na Twój widelec?

Ogólnie oczekuje się, że opony Fatbike będą miały 30 mm skoku i należy o tym pamiętać przy zakupie amortyzowanego widelca do swojego fatbike'a. Widelec o skoku 120 mm zapewni skok 130 mm, co w zupełności wystarczy na większość szlaków. Dzięki przyczepności, jaką zapewniają opony i prowadzeniu widelca o skoku 120 mm, przekonasz się, że awaria to coś, co musisz zrobić, zamiast tracić czas na próby uniknięcia awarii.

Jak wybrać grupę na fatbike'u

Wybór grupy osprzętu jest zasadniczo taki sam, jak w przypadku zwykłego roweru górskiego. Jeśli wolisz SRAM, kup SRAM. Jeśli wolisz Shimano, kup Shimano. Dzięki nowoczesnemu systemowi 1x nadal masz szeroki zakres przełożeń, ale zapobiega osadzaniu się błota i brudu w suporcie.

W grubym rowerze bardzo pomocna jest przerzutka tylna ze sprzęgłem. To naturalne, że będziesz pokonywać wiele bezlitosnych terenów, a każda funkcja, która pomoże chronić Twój łańcuch, jest warta swojej ceny. Przerzutki tylne SRAM Type 2 są wyposażone w sprzęgło, dlatego warto poszukać tylnej przerzutki Shadow Plus firmy Shimano.

Jak wybrać komponenty Fat Bike

Jeśli chodzi o komponenty, zależy to również od tego, co subiektywnie sądzisz o poszczególnych częściach. Odkryliśmy, że części z włókna węglowego dodatkowo zmniejszają wagę i zapewniają wspaniałe wrażenia z jazdy na grubych rowerach. Jeśli nie chcesz sztycy, sztyca z włókna węglowego może pomóc wyeliminować pewne wibracje, zanim staną się zauważalne, i dodać odrobinę elastyczności do systemu, zapewniając większy komfort.

Kierownica z włókna węglowego zapobiega również zmęczeniu nadgarstków i ramion przez wibracje. Połącz to z mostkiem z włókna węglowego, a otrzymasz bardzo lekki kokpit z doskonałą kontrolą sterowania.

Fazit

Wystarczy trochę pomyśleć i zbudować gruby rower z włókna węglowego, który będzie wystarczająco lekki do ścigania się. Tak naprawdę, wiele osób używa ich podczas zawodów wytrzymałościowych, nie tylko związanych z fatbike’ami.

Dzięki lekkiemu rowerowi i połączeniu go z dużymi, grubymi oponami otrzymasz rower, który zapewni Ci dużą satysfakcję niezależnie od tego, gdzie będziesz nim jeździć. Czy nadszedł czas na modernizację swojego fatbike'a za pomocą części z włókna węglowego?

 

 

 

 

Prev Post
Next Post

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.

Thanks for subscribing!

This email has been registered!

Shop the look

Choose Options

Recently Viewed

Edit Option
Powiadomienie o ponownym pojawieniu się w magazynie
this is just a warning
Login
Shopping Cart
0 items