Skip to content

Language

Currency

Rzeczy

Jak dopasować rower szosowy

by Debbie Supplier 22 Dec 2023 0 Comments

Właśnie kupiłeś rower szosowy w Internecie i wszyscy mówią Ci, że potrzebujesz odpowiedniej regulacji. Problem w tym, że nie masz wystarczającej ilości pieniędzy, aby wykonać profesjonalną korektę. Cóż, mamy zamiar udzielić Ci wskazówek i pomocy. Należy pamiętać, że jeśli odniosłeś obrażenia fizyczne i obawiasz się, że mogą je pogorszyć, powinieneś zasięgnąć profesjonalnej porady. Powinieneś udać się do fizjoterapeuty lub lekarza i uzyskać profesjonalną poradę, której potrzebujesz. Po drugie, w wyposażeniu roweru najważniejsze są parametry.

Jest to ważniejsze w przypadku rowerów wyścigowych niż w przypadku innych typów rowerów. Dzieje się tak dlatego, że na rowerze szosowym spędza się dużo czasu w jednej pozycji, podczas gdy w przypadku innych form jazdy na rowerze nie ma to miejsca. Będziesz także jechał z dużą kadencją, co oznacza, że ​​Twoje ciało szybko poinformuje Cię, jeśli nieprawidłowo wykonujesz wyprost kolana.

Zawsze słuchaj swojego ciała, ono zawsze będzie w stanie pomóc Ci w regulacji roweru. Istnieje stara zasada, która mówi, że ból kolana w tylnej części nogi oznacza, że ​​siodełko jest za wysokie. Jeśli ból występuje z przodu, siodełko jest za nisko. Jednak ten pomysł to tylko zasada. Jednak jednym z najczęstszych błędów przy montażu jest to, że wielu rowerzystów szosowych ma zbyt wysokie siodło, być może dlatego, że chcą wyglądać jak profesjonaliści dzięki wysokim sztycom.

Kąt dopasowania roweru

Chodzi o ustawienie ciała w bezpiecznym zestawie kątów, które biomechanicznie dobrze działają na stawy. Nie ma dobrego ani złego kąta. W rzeczywistości kąt mocowania roweru może zmieniać się w ciągu tygodnia. Jeśli spędziłeś cały tydzień przy biurku od dziewiątej do piątej, nie możesz oczekiwać, że twoje ciało wykrzywi się do pozycji rowerzysty, jakbyś jechał na rowerze przez cały tydzień.

Dopasowanie roweru będzie się zmieniać z biegiem czasu. Gdy poprawisz swoją kondycję lub przestaniesz ćwiczyć, sytuacja się zmieni. To się zmieni, jeśli po prostu będziesz jeździć na rowerze, a Twoje ciało się do tego przystosuje. Zmieni się to, jeśli się o coś potkniesz i plecy staną się nieco sztywniejsze. Oznacza to, że możesz użyć roweru kupionego w zeszłym roku jako podstawy, ale pamiętaj, że części mogły ulec zmianie.

Najprostszym sposobem na dopasowanie roweru w domu jest użycie aplikacji i trenażera. Dostępna jest aplikacja na iOS o nazwie Bike Fit Fast. Wykonuje świetną robotę, ale nie chcą tworzyć wersji na Androida. Mamy nadzieję, że masz urządzenie z systemem iOS lub dostęp do niego. Inną rzeczą, której będziesz potrzebować, są kolorowe, samoprzylepne kropki, które możesz następnie umieścić we właściwym miejscu, aby uzyskać dobrą dokładność aplikacji.

Pedały do rowerów szosowych

Po ustaleniu tego wszystkiego bądź ze sobą szczery. Najgorsze, czego możesz spróbować, to zmusić się do przyjęcia pozycji wyścigowej, gdy twoje ciało nie jest w stanie jej utrzymać. To nie będzie szybka pozycja. Dla większości ludzi pozycja wygodniejsza zawsze będzie pozycją szybszą, głównie dlatego, że chcesz jeździć na rowerze.

Dobrym pierwszym krokiem jest przyjrzenie się swoim stopom. Będziesz chciał prawidłowo ustawić bloki, w przeciwnym razie zaczniemy od niedoskonałego punktu wyjścia, patrząc na Ciebie na rowerze. Należy pamiętać, że bloki i pedały zapewniają swobodę ruchu. Zakres ruchu to wielkość obrotu od środka, na którą pozwalają bloki. Jeśli odczuwasz ból kolana, lepiej będzie mieć więcej miejsca na poruszanie się. Pozwala Twojemu organizmowi skorygować drobne błędy. Zerowa przestrzeń do poruszania się tego nie zapewnia i będziesz potrzebować lekarza, aby prawidłowo wyregulował twoje bloki.

Swoboda jest dobra, ponieważ kolano nie tylko porusza się w górę i w dół, ale także skręca się podczas skoku pedału. Ma to następnie wpływ na rotację i pronację stopy/kostki. Kiedy masz bloki o zerowym stopniu, znacznie zmniejszasz ilość ruchu, jaki musi wykonać twoje ciało, aby było to możliwe. Więcej problemów z kolanami będziesz mieć częściej u osób z korkami o zerowym stopniu niż u osób z swobodą ruchu.

Ogólna zasada dopasowania bloków przód/tył polega na tym, że należy wziąć pierwszą i piątą kość śródstopia, czyli pierwszy wybrzuszenie kostne na zewnętrznej stronie stopy, i ustawić oś pedału w taki sposób, aby przecinała te dwa punkty na pół. Następnie możesz dokonać regulacji w tej pozycji. Pamiętaj, że pozycja buta do przodu powoduje większy ruch pięty w górę i w dół. Pozycja do przodu może wówczas powodować problemy ze ścięgnem Achillesa. Przesunięte do tyłu bloki ułatwiają rozprowadzanie nacisku podczas pedałowania. Umieszczenie butów w tym miejscu może pomóc w zmniejszeniu dyskomfortu w przedniej części stopy. Triathloniści również wolą to, ponieważ jest pomocne podczas schodzenia z roweru i biegania maratonu.

Poza tym, idąc, chcesz przeglądać się w lustrze. Dzięki temu możemy uporządkować Twoje korki. Kiedy idziesz do przodu, powinieneś wyregulować bloki, aby naśladować to na rowerze. Jeśli chodzisz z palcami na zewnątrz/piętymi, musisz wyregulować bloki, aby to naśladować, a także upewnić się, że pięta nie zaczepi się o korby, jeśli spadnie. Wchodząc do środka, pięty powinny być skierowane lekko na zewnątrz.

Teraz, gdy masz już pojęcie o położeniu bloków, pozostaje kwestia optymalizacji parametrów pewnego stopnia dla pozostałej części pozycji. Bike Fit Fast będzie szybki i łatwy do wykonania i łatwiejszy niż skorzystanie z pomocy znajomych posiadających goniometry. Ściągawki to:

Kąt bioder - 55-70°
Kąt łokcia - 150-160°
Kąt w stawie kolanowym - 35-40°

Wysokość siodełka w rowerze wyścigowym

Aby rozpocząć ten proces, należy prawidłowo ustawić wysokość siodełka. Przez lata odkryłem, że metoda Grega Lemonda jest doskonałym punktem wyjścia do personalizacji.

Do tego będziesz potrzebować książki i miarki. Stań płasko przy ścianie. Umieść książkę między nogami, aby móc odczuwać dyskomfort, jeśli wejdziesz wyżej. Pozwól, aby miarka zwisała z książki na podłogę i zmierz odległość. Może będzie łatwiej, jeśli ktoś ci pomoże. Ja też bym mierzyła w centymetrach.

Sattelhöhe beim Rennrad
Następnie wykonaj ten pomiar i pomnóż go przez 0,883. Użyj tej liczby, aby ustawić siodełko na tej wysokości, mierzonej od środka suportu. Następnie będziesz chciał odjąć 3 mm dla butów rowerowych i bloków. Pozycja powinna oznaczać, że gdy pedały i korby znajdują się w dolnej części skoku pedału, kąt kolana wynosi od 35 do 40°.

Jak sprawdzić, czy kąt jest dla Ciebie odpowiedni

Szybka wskazówka, jak sprawdzić, czy ten kąt jest odpowiedni: Usiądź na rowerze z pedałami w położeniu mniej więcej na godzinie 3 i 9, a nogi zwisają swobodnie. Sprawdź je lub zrób film lub zdjęcie telefonem. Spójrz na swoje nogi, to jest pozycja, w której naturalnie chcą być. Będą trochę dziwne. Nie będą całkowicie proste. Powinny wyglądać tak samo po wpięciu w pedały.

Jeśli pozycja wydaje Ci się niewłaściwa, przesuwaj ją w górę i w dół małymi krokami, aż poczujesz się całkowicie usatysfakcjonowany. Nie pozostawaj w tej samej pozycji, jeśli powoduje to ból.

Wysokość kierownicy roweru wyścigowego

Regulacja kierownicy jest nieco łatwiejsza dzięki aplikacji, którą polecam. Jednak bez pomocy jest to trochę trudniejsze. Nie ma innej wyrafinowanej metody niż odczuwanie. Dostosuj zasięg i wysokość kierownicy do poziomu podobnego do starego roweru. Jeśli to Twój pierwszy rower szosowy, zacznij od najwyższej pozycji.
Prev Post
Next Post

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.

Thanks for subscribing!

This email has been registered!

Shop the look

Choose Options

Recently Viewed

Edit Option
Powiadomienie o ponownym pojawieniu się w magazynie
this is just a warning
Login
Shopping Cart
0 items