Wszystko, co musisz wiedzieć o UCI
Widząc znaczek UCI na kołach ICAN, możesz się zastanawiać, co to oznacza i kim jest UCI. W tym przewodniku wyjaśnimy, czym jest UCI i do czego służy.
Po szczegółowym omówieniu UCI wyjaśnimy korzyści płynące z certyfikacji UCI i podamy informacje, gdzie można znaleźć dane certyfikacyjne. Na koniec znajdziesz przydatny przewodnik, który pokaże Ci, które z naszych rowerów z włókna węglowego posiadają certyfikat UCI.
Co to jest UCI?
Union Cycliste Internationale to globalna organizacja zrzeszająca wszystkie dyscypliny kolarskie. Ze swojej siedziby w Aigle w Szwajcarii nadzoruje krajowe stowarzyszenia rowerowe na całym świecie. Organizacja została założona 14 czerwca 1900 roku w celu zastąpienia Międzynarodowej Federacji Kolarskiej (ICA).
Zmiana została wprowadzona, ponieważ kilka innych krajów było zdenerwowanych faktem, że zasady ICA zezwalały Wielkiej Brytanii na wysyłanie drużyn ze wszystkich jej krajów. Ciekawe były także zasady głosowania.
W przeszłości głosy przydzielane były welodromom. Jeśli kraj był członkiem UCI, ale nie posiadał welodromu, nie miał prawa głosu. Jeśli jednak kraj miał 18 welodromów, tak jak Francja, miał 18 głosów. UCI jest odpowiedzialna za kolarstwo olimpijskie i posiadała dwie podorganizacje zajmujące się wyścigami amatorskimi, gdy igrzyska olimpijskie były jeszcze sportem amatorskim.
W 2005 roku UCI stworzyło ProTour, który jest uważany za jedną z najważniejszych zmian w świecie kolarstwa. Licencja ProTour przyznawana jest 20 zespołom, które muszą wziąć udział we wszystkich wyścigach ujętych w kalendarzu. Pierwotnie wszystkie wyścigi odbywały się w Europie, ale od 2007 roku UCI zaczęło sankcjonować wyścigi na całym świecie.
Jedna z najbardziej znaczących zmian przepisów, które miały wpływ na kolarstwo szosowe i UCI, spowodowała ciągłe nieporozumienia między UCI a organizatorami Grand Tour. Ponadto UCI wprowadziło przepisy, które mogą mieć wpływ na kupowane przez Ciebie produkty rowerowe. Zasady te oznaczają, że w określonych sytuacjach można kupić rower wyższej jakości niż ten, na który UCI pozwala zawodowym kolarzom.
Przepisy kolarskie UCI
Regulacja wagi rowerów to jeden z najczęściej dyskutowanych tematów wśród rowerzystów. Stało się już coroczną tradycją, że czasopisma publikują artykuły spekulujące na temat zmiany dopuszczalnej masy roweru wynoszącej 14 funtów (6,8 kg). Ten limit wagi został określony w Karcie z Lugano z 1996 r.
W przeszłości producenci rowerów musieli dbać o to, aby ich rowery były nie tylko lekkie, ale także mocne. Dzięki postępowi technicznemu i udoskonaleniom konstrukcji z włókna węglowego możliwe jest obecnie budowanie jeszcze lżejszych, a przy tym bezpiecznych rowerów. Oznacza to, że możesz kupić rower, na którym łatwiej będzie pojechać pod górę, nawet jeśli nie jesteś zawodowym kolarzem.
A co z przepisami AERO?
Warto zauważyć, że UCI ma zasady dotyczące aerodynamiki. W przeszłości było wiele dyskusji na temat zasady 3:1, która głosiła, że długość rur ramy nie może przekraczać trzykrotności ich szerokości. Zasada ta została zniesiona około dwa lata temu.
Co ciekawe, rowery aero pozostały w dużej mierze niezmienione. Dzieje się tak dlatego, że rurki ramy muszą pasować do ramy o średnicy 8 cm, co zapobiega stosowaniu owiewek lub przednich trójkątnych wyściółek w celu poprawy właściwości żeglarskich. Zasadniczo zasada pozostaje ta sama, tylko z innym sformułowaniem.
Integrację zastosowano w naszych nowych rowerach, takich jak A9, aby zaoszczędzić waty i poprawić aerodynamikę.
Certyfikat kolarski UCI
Ważne jest, aby zrozumieć, że UCI jest odpowiedzialne za ustalanie zasad, których muszą przestrzegać wszystkie organizacje rowerowe, w tym my. UCI powołało Komisję ds. Sprzętu, aby promować innowacje i technologie w kolarstwie. Komisja ta reprezentuje nowe podejście UCI w tym zakresie.UCI (Union Cycliste Internationale) powołała nową komisję, która ma rozwiązać problem niespójnej interpretacji Karty Lugano przez komisarzy podczas wyścigów. Ta rozbieżność była przyczyną licznych sporów i nieporozumień. Aby rozwiązać ten problem, UCI zdecydowało się wprowadzić naklejkę z certyfikatem UCI.
Ta naklejka została pierwotnie zaprojektowana dla rowerów, ale teraz można ją stosować na różnych częściach. Należy pamiętać, że koła nie są objęte procesem testowania. Testy UCI potwierdzają, że koła są bezpiecznie wyprodukowane i mogą być używane we wszystkich imprezach objętych sankcjami UCI. Należy pamiętać, że kół niecertyfikowanych nie można używać w zawodach certyfikowanych przez UCI.
Testy UCI-Radtests
Test upadku z wysokości kół polega na przymocowaniu koła do stojaka bez opon. Opona jest zdejmowana, ponieważ może to zmniejszyć siłę uderzenia i zapobiec uszkodzeniu koła. W celu przeprowadzenia badania na stalowym bloku umieszcza się podkładkę gumową o twardości 50A. Następnie na koło upuszcza się stalowy blok i gumową podkładkę. Należy pamiętać, że gumowa podkładka nie ulega uszkodzeniu podczas testowania.
Koło należy uderzać prostopadle do otworu zaworu. Należy wykazać zgodność z tymi przepisami, a zdjęcia testowe należy wykonać pod różnymi kątami.
Aby rower przeszedł pomyślnie test musi spełniać poniższe warunki
- Brak widocznych pęknięć i rozwarstwień
- Brak zmian w profilu bocznym lub biciu bocznym większym niż 1,0 mm
- Brak zmian w profilu promieniowym lub bicie większym niż 1,0 mm
Certyfikat UCI nie tylko ułatwia życie komisarzom, ale także daje Tobie, jako konsumentowi, poczucie bezpieczeństwa. Wybraliśmy pełną certyfikację UCI, ponieważ chcieliśmy pokazać Państwu, że chcemy być wiodącym chińskim dostawcą kół szosowych z włókna węglowego.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat wytycznych UCI , kliknij podświetlony tekst.
A co z produktami ICAN?
Nasze koła i ramy z włókna węglowego posiadają teraz certyfikat UCI.
Wybierając jedno z naszych kół z włókna węglowego, możesz mieć pewność, że zostało ono dokładnie przetestowane pod kątem spełnienia najwyższych standardów jakości. Na wszystkie nasze rowerki biegowe udzielamy 2-letniej gwarancji, co daje Ci spokój ducha i pewność zakupu. Pomimo najwyższej jakości, nasze ceny pozostają przystępne, więc nie musisz rozbijać banku, aby je zdobyć.