Koła z pełnym dyskiem węglowym: najlepsze połączenie wydajności i wydajności
Co to jest koło tarczowe?
Koło tarczowe to rodzaj koła rowerowego, które nie ma tradycyjnych szprych, ale składa się z solidnej konstrukcji w kształcie dysku, która pokrywa cały obszar pomiędzy piastą a obręczą. Nazywa się go również kołem z pełnym dyskiem lub pełnym dyskiem. Szyba jest zwykle wykonana z włókna węglowego lub innych lekkich materiałów, aby zmniejszyć wagę i zachować wydajność aerodynamiczną.
Koła tarczowe są często używane w jeździe na czas i triathlonie, gdzie aerodynamika odgrywa kluczową rolę.
Jaka jest różnica między kołem tarczowym a kołem szprychowym?
W przypadku kół tarczowych opór powietrza nie jest tak duży jak w przypadku kół szprychowych. Są jednak cięższe, mniej zwrotne i mogą zostać zdmuchnięte przez silny boczny wiatr. Do wyścigów, które są krótkie, płaskie i wymagają mniejszej liczby zakrętów, takich jak: Na przykład do wyścigów na torze zamkniętym koła tarczowe są doskonałym wyborem.
Koła tarczowe a kołpaki
Osłona koła może być użyteczną alternatywą, jeśli zakup koła tarczowego nie wchodzi w grę. Jednak używanie kołpaka ma również pewne potencjalne wady. Jedną z takich wad jest obecność krawędzi i przejścia w miejscu styku plastikowej osłony z felgą. Może to spowodować powstanie szczeliny powietrznej, która może przerwać przepływ powietrza. Ponadto kołpaki mogą nie pasować prawidłowo do niektórych ram lub rowerów z hamulcami tarczowymi, co może powodować dalsze problemy.
Nawet profesjonaliści używają osłon okiennych. To jest rower Jessego Thomasa podczas jego zwycięstwa w Triathlonie Wildflower 2012. Zdjęcie: Triathlete Magazine
Zalety koła tarczowego
Uważany za najbardziej aerodynamiczną opcję jazdy na rowerze, rower tarczowy może pomóc w osiągnięciu wyższych prędkości, szczególnie na długich dystansach. Eliminując szprychy, które mogą powodować turbulencje i opór powietrza, koła tarczowe zapewniają lepsze właściwości aerodynamiczne w porównaniu do tradycyjnych kół szprychowych. Zostały zaprojektowane tak, aby zminimalizować opór powietrza, tworząc gładką powierzchnię, która umożliwia wydajniejsze poruszanie się koła w powietrzu.
Rower dyskowy do triathlonu
W wyścigu z czasem najmniejsze szczegóły często robią różnicę. W triathlonie te małe różnice mogą zadecydować o tym, kto wygra, a kto przegra. Najmocniejsze triathlonowe koła tarczowe charakteryzują się zaawansowaną aerodynamiką, która zapewnia przewagę, gdy liczy się każda sekunda. Mają za zadanie optymalizować prędkość uczestników triathlonów i utrzymywać stabilność przy bocznym wietrze.
Solidne tylne koło do prób czasowych
Rowery do jazdy na czas są wyposażone w solidne tylne koło tarczowe, które zmniejsza opór i zwiększa ogólną prędkość. Solidna konstrukcja tarczy minimalizuje turbulencje powodowane przez tradycyjne koła szprychowe, co zapewnia płynniejszy przepływ powietrza i mniejszy opór. Jest to szczególnie korzystne w jeździe na czas, gdzie liczy się każda sekunda, a wydajność aerodynamiczna ma kluczowe znaczenie. Ponadto masywne tylne koło zapewnia sztywniejszą i bardziej responsywną jazdę, optymalizując przeniesienie mocy z rowerzysty na drogę.
Polecam koła z pełnymi tarczami karbonowymi
Koło z hamulcem tarczowym Super-9 Tubeless Disc firmy Zipp może pracować bezdętkowo i ma szerokość wewnętrzną 18 mm. Całkowita waga 1132 g.
Princeton CarbonWorks BLUR 633 V3. Elementy wewnętrzne centrum taktycznego. Hamulce tarczowe lub szczękowe. Ultra sztywna obręcz z bezdziurowym łożem opony i kompletną konstrukcją skorupową. Całkowita waga 970g.
Koło ICAN D-X to niezwykłe dzieło inżynierii, które zapewnia doskonałą równowagę pomiędzy stabilnością, sztywnością, aerodynamiką i niską wagą. Jego wyjątkowa konstrukcja zapewnia płynną i wygodną jazdę, a lekka konstrukcja pozwala pokonywać dłuższe dystanse bez uczucia obciążenia. Jeśli szukasz rowerka biegowego, który wyniesie Twoje wrażenia z jazdy na nowy poziom, to rowerek biegowy ICAN D-X będzie dla Ciebie idealnym wyborem. Dodatkowo całkowita waga koła to tylko 930g.