Skip to content

Language

Currency

Rzeczy

Odkryj prawdę: chińskie ramy karbonowe są wyjątkowej jakości

by shawn wick 29 Dec 2023 0 Comments

Czy chińskie ramy karbonowe są dobre?

Niektórzy zachodni rowerzyści wahają się przed zakupem ramy z włókna węglowego wyprodukowanej w Chinach. Twój główny zarzut wydaje się opierać na cenie – wychodząc z założenia, że ​​najdroższy produkt musi być jednocześnie najlepszy. Takie podejście doprowadziło do rozkwitu luksusowych marek alkoholi i kosmetyków na Zachodzie.

Obecnie niektórzy rowerzyści przechwalają się, ile kosztują ich maszyny. Ręcznie zbudowana angielska profesjonalna stalowa rama konkursowa kosztowała w 1958 roku 22 dolarów; dziś zawyżone ceny wynoszą 2670 dolarów. Fałszem jest nawet twierdzenie, że chińskie ramy z włókna węglowego kosztują mniej, bo robią je roboty – jak samochody Tesli. I chińskiemu przemysłowi zarzuca się także, że jest nowicjuszem – na światowy rynek niedawno wszedł Johnny.

Wyjaśnijmy teraz pewne błędne przekonania na temat chińskich ram z włókna węglowego. Po pierwsze, pomysł, że branża jest nowa i oportunistyczna.

Chiny są głównym krajem rowerowym od 1950 r., kiedy Huo Baji wziął za model angielskiego Raleigh Roadster z 1933 r. i wprowadził na rynek legendarną markę Flying Pigeon. W ciągu następnych 70 lat Chiny stały się znane jako Królestwo Rowerów. Cena jednoprzejściowego latającego gołębia wynosiła 150 juanów, co stanowi równowartość czteromiesięcznej pensji pracownika, a lista oczekujących trwała latami.

W 2005 roku gwiazda zachodniej muzyki pop Katie Melua stworzyła wielki hit, miłosną piosenkę zatytułowaną: W Pekinie jest dziewięć milionów rowerów. Nikt nie kwestionuje tej liczby, gdyż fabryka twierdzi, że od 1950 roku wyprodukowała 500 milionów rowerów. Dziś Latające Gołębie działają w całych Chinach. Nadal można je oglądać na corocznych Targach Rowerowych w Szanghaju, które obejmują 6000 stoisk i biorą w nich udział przedstawiciele branży z całego świata.

Jeśli chodzi o projektowanie, chiński przemysł opiera się na lokalnych i międzynarodowych badaniach oraz talentach. Najnowocześniejsze geometrie ram mogły zostać wymyślone przez geniusza na desce kreślarskiej w Shenzhen, Toronto, Mediolanie, Birmingham czy New Jersey. Ram „imitujących” jest niewiele i podstawowe badania wciąż trwają. Prawda o nieprawdzie montażu zrobotyzowanego jest następująca: chińska rama z włókna węglowego wymaga wielu wykwalifikowanych prac ręcznych przed i po piekarniku.

 Zaczyna się od laminatu wykonanego z włókien Toray 700 i 800. Ukończenie konstrukcji zajmuje pracownikowi dwie godziny, nakładając żywicę polimerową na włókna za pomocą przyrządu i mocując do 500 pasków pojedynczo w określonej kolejności. Nie ma drogi na skróty, a każda listwa została zaprojektowana tak, aby zmaksymalizować wydajność ramy. Każdy pasek należy nakładać w dokładnej kolejności, aby spełnić parametry projektowe. Listwy wzmacniające, które stanowią podstawę wierconych części lub elementów takich jak rozpórki i wsporniki dolne, muszą być jak najbardziej sztywne. Skomplikowane konstrukcje, takie jak główka ramy, są układane osobno i dodawane później. Wewnątrz tubusów znajduje się jednorazowy trzpień, który utrzymuje wewnętrzny kształt. Może być nadmuchiwany i zostanie zniszczony przez ciepło piekarnika lub usunięty później.

Wyprodukowana rama jest dostarczana w formie, która kosztuje do 200 000 dolarów. A każdy rozmiar konkretnego modelu wymaga własnego kształtu. Dlatego tworzenie ram karbonowych nie jest zadaniem dla przypadkowych pracowników ani niekonwencjonalnych firm. Po przykryciu ramki folią i odkurzeniu, ramkę wraz z formą wkładamy do piekarnika na 60 minut. Kiedy rama karbonowa ostygnie i zostanie wyjęta z formy, wygląda jak nieoszlifowany diament, chociaż jest bardzo lekka i sztywna. Szlifowanie i polerowanie ramy w celu uzyskania gładkości zajmuje wykwalifikowanemu pracownikowi średnio 90 minut.

Następnym krokiem jest pomalowanie ramy farbą w sprayu w czystym pomieszczeniu. Po wyschnięciu farby nakłada się kalkomanie metodą transferu wody, a następnie natryskuje się końcową przezroczystą warstwę. Następnie następuje nieustanna kontrola jakości. Niektórzy producenci przeprowadzają test wibracyjny, inni posuwają się nawet do prześwietlenia ram.

Aby porównać dwa przykłady profesjonalnych ram z włókna węglowego klasy premium, ICAN A9 to najnowocześniejsza chińska rama szosowa wyposażona w karbonową sztycę, mostek i kierownicę za 930 USD. Można by pomyśleć, że przykładowa rama Specialized S-works Aethos wyprodukowana w USA została posypana odrobiną magicznego pyłu. W stanie lekko używanym cena wywoławcza wynosiła 5000 dolarów.

W tak krótkim artykule nie ma miejsca na kompleksową analizę różnic cenowych. Kluczowe pytanie brzmi: dlaczego inne niż chińskie ramy z włókna węglowego są tak drogie? Obydwa frameworki przeszły mniej więcej przez procesy opisane powyżej. A teraz czytelnik zastanawia się pewnie, czy ICAN nie posypał ramki A9 magicznym pyłem, żeby sprzedawać ją za jedyne 930 dolarów? Odpowiedź brzmi: nie.

Fabryki w Chinach wytwarzają produkt wysokiej jakości i sprzedają go z rozsądną marżą zysku. Żadna chińska fabryka rowerów nie zbankrutowała z powodu zbyt niskich opłat za swoje produkty. Przyczyna luki cenowej jest złożona: marketing, kursy walut, dystrybucja, cła, płace, rynki międzynarodowe, merchandising, reklama itp. Lista jest długa. Najważniejszą rzeczą, którą czytelnik powinien wiedzieć, jest to. Niezależnie od ceny detalicznej, chińskie ramy z włókna węglowego mogą konkurować z każdym produktem wyprodukowanym gdzie indziej.

Prev Post
Next Post

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.

Thanks for subscribing!

This email has been registered!

Shop the look

Choose Options

Recently Viewed

Edit Option
Back In Stock Notification
Terms & Conditions
What is Lorem Ipsum? Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum. Why do we use it? It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum is that it has a more-or-less normal distribution of letters, as opposed to using 'Content here, content here', making it look like readable English. Many desktop publishing packages and web page editors now use Lorem Ipsum as their default model text, and a search for 'lorem ipsum' will uncover many web sites still in their infancy. Various versions have evolved over the years, sometimes by accident, sometimes on purpose (injected humour and the like).
this is just a warning
Login
Shopping Cart
0 items