Skip to content

Language

Currency

Rzeczy

Jak wymienić szprychę w kole rowerowym?

by shawn wick 27 Mar 2024 0 Comments

Czasem pękają szprychy. Zwykle dzieje się tak, gdy zbliża się ważne wydarzenie. W takim przypadku najszybszym sposobem wymiany uszkodzonej szprychy jest zrobienie tego samodzielnie. Ale nie martw się, wymiana uszkodzonej szprychy nie jest trudna. Przy odrobinie wskazówek można to zrobić w mgnieniu oka.

Wymiana szprychy - wersja wideo

Poniżej znajduje się pisemny przewodnik, ale dla tych, którzy wolą inne medium, obejrzyj ten film.

Wymiana szprychy - wersja tekstowa

Aby wymienić uszkodzoną szprychę, będziesz potrzebować kilku narzędzi.

  • Reifenheber
  • Klucz do szprych
  • Śrubokręt płaski
  • Nowa szprycha o odpowiedniej długości
  • Jeśli szprycha znajduje się po stronie napędowej tylnego koła, do wyjęcia kasety mogą być również potrzebne narzędzia.
  • Filiżanka herbaty pomoże Ci uniknąć stresu.

Teraz możesz rozpocząć wymianę szprychy. Jeśli musisz wyjąć kasetę, jest to pierwszy krok w tej naprawie.

Ⅰ. Opróżnij oponę i zdejmij ją z koła. Następnie usuń taśmę z obręczy. Używanie opon bezdętkowych jest o wiele bardziej brudne i mniej przyjemne niż zwykła opona i dętka.

Ⅱ. Usuń starą złączkę i resztki szprychy.

Ⅲ. Podejdź do piasty swojego koła i usuń tam pozostałości szprychy.

Ⅳ. Spójrz na swoje koło i zobacz wzór szprych. Nowa szprycha musi odzwierciedlać ten wzór. Na przykład, jeśli Twoje koło jest kołem z trzema szprychami krzyżowymi, szprycha przejdzie przez pierwsze dwie szprychy po zewnętrznej stronie, a następnie przejdzie pod trzecią szprychą w drodze do obręczy. Jeśli Twoje koło jest zaplecione promieniowo, jest to łatwiejsze.

Zdjęcie ze strony cyklista.co.uk

Ⅴ. Musisz przygotować smoczek na szprychę wychodzącą z piasty. Najprostszym sposobem zamocowania nypla jest użycie starej szprychy i przełożenie jej przez oczko felgi. Teraz wkręć smoczek i przeciągnij go.

Ⅵ. Teraz umieść płaski śrubokręt z tyłu smoczka i odkręć starą szprychę.
Teraz zacznij wkręcać nową szprychę w nypel. Wprowadź napięcie do szprychy. Łatwiej jest użyć klucza do szprych niż śrubokręta.

 

Zdjęcie ze strony cyklista.co.uk

Ⅶ. Teraz zacznij napinać nową szprychę w sutku. Doprowadzić szprychę do napięcia. Łatwiej jest użyć klucza do szprych niż śrubokręta.

 

Zdjęcie ze strony cyklista.co.uk

Ⅷ. Wypij herbatę i poklep się po plecach.

Prev Post
Next Post

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.

Thanks for subscribing!

This email has been registered!

Shop the look

Choose Options

Recently Viewed

Edit Option
Back In Stock Notification
Terms & Conditions
What is Lorem Ipsum? Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum. Why do we use it? It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum is that it has a more-or-less normal distribution of letters, as opposed to using 'Content here, content here', making it look like readable English. Many desktop publishing packages and web page editors now use Lorem Ipsum as their default model text, and a search for 'lorem ipsum' will uncover many web sites still in their infancy. Various versions have evolved over the years, sometimes by accident, sometimes on purpose (injected humour and the like).
this is just a warning
Login
Shopping Cart
0 items