Skip to content

Language

Currency

Rzeczy

Dlaczego mój obwód jest taki zły? 9 powodów

by shawn wick 28 Mar 2024 0 Comments

Nie ma nic gorszego niż zmiana biegu tylko po to, by usłyszeć zgrzyt układu napędowego bez przesuwania się łańcucha na następną zębatkę. Jeśli dręczą Cię błędy zmiany biegów, przerwy zapłonu i biegi, które nie wykonują tego, co im mówisz, mamy dla Ciebie przydatny przewodnik.

1. Napięcie linki.
Większość problemów ze skrzynią biegów wynika z rozciągania linki i nieprawidłowego ustawienia przekładni. Ten problem powoduje, że ludzie bawią się śrubami ograniczającymi. W miarę rozciągania się linek śruby ograniczające nie zmienią stopnia rozregulowania biegów. Powinny być ustawione podczas pierwotnej konfiguracji roweru i nie powinny wymagać regulacji. Jeżeli biegi nie wchodzą prawidłowo, należy dokręcić linkę. ¼ obrotu regulatora lufy powinno rozwiązać problem.

2. Brudne kable.
Utrzymuj kable w czystości i najlepiej je smaruj od czasu do czasu, aby zapewnić ich prawidłowe działanie. Gdy jednak zaczną się przeciągać, należy je wymienić na nowe. Spróbuj zastąpić je kablami wysokiej jakości, a zauważysz zauważalną zmianę przełożeń.

3. Ustawienie przerzutki tylnej.
Mały guzek może z łatwością wytrącić hak przerzutki z równowagi, a niewielki ruch może sprawić, że przerzutki nie będą działać tak dobrze. Hak przerzutki zaprojektowano tak, aby wyginał się i chronił ramę, więc miej na niego oko. Mały zakręt i da się odchylić do tyłu, duży zakręt i trzeba kupić nowy hak przerzutki. Zawsze warto mieć zapasowy drążek do roweru.

4. Brudny łańcuch.
Jeśli chcesz łatwo zmieniać biegi, utrzymuj łańcuch w czystości i nasmarowany. Zaniedbanie tej konserwacji może spowodować przedwczesną awarię napędu, dlatego należy zachować ostrożność. Obserwuj swój łańcuch, aby upewnić się, że nie ulegnie uszkodzeniu i unikaj sztywnych ogniw lub sworzni, które próbują poluzować się z łańcucha.

5. Kable zewnętrzne o niewłaściwej długości.
Tak, osłony kabli utrzymują kable wewnętrzne w czystości, ale jeśli są zbyt długie, zwiększysz tarcie w systemie. Problemem mogą być również zbyt krótkie kable. Zbyt krótkie naciągnięcia mogą spowodować zbyt mocne naciągnięcie linki.

6. Ustawienie przerzutki przedniej.
Ponownie dotknij lub przesuń przerzutkę. Jeśli zacisk się poluzował lub poruszył podczas grzechotania po drodze – wszystkie te problemy oznaczają konieczność ponownej regulacji ustawienia przerzutki.

7. Twój układ napędowy jest zużyty.
Nawet jeśli będziesz dobrze dbał o swój układ napędowy, może on nadal ulegać zużyciu. Sprawdź swój łańcuch za pomocą testera łańcucha, aby dowiedzieć się, jak jest zużyty. Jeśli zależy Ci na układzie napędowym, miejmy nadzieję, że to tylko nowy łańcuch.

8. Twoja rama jest uszkodzona.
Upadłeś i zgiąłeś lub skręciłeś tylną część ramy. Jeśli rama uległa przesunięciu, przesunęła się także przerzutka tylna.

9. Źle to skonfigurowałeś.
Jeśli dopiero zaczynasz budować rowery, być może popełniłeś błąd. Być może nadszedł czas, aby oddać swój rower ekspertom.

Prev Post
Next Post

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.

Thanks for subscribing!

This email has been registered!

Shop the look

Choose Options

Recently Viewed

Edit Option
Back In Stock Notification
Terms & Conditions
What is Lorem Ipsum? Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum. Why do we use it? It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum is that it has a more-or-less normal distribution of letters, as opposed to using 'Content here, content here', making it look like readable English. Many desktop publishing packages and web page editors now use Lorem Ipsum as their default model text, and a search for 'lorem ipsum' will uncover many web sites still in their infancy. Various versions have evolved over the years, sometimes by accident, sometimes on purpose (injected humour and the like).
this is just a warning
Login
Shopping Cart
0 items