Dlaczego mój obwód jest taki zły? 9 powodów
Nie ma nic gorszego niż zmiana biegu tylko po to, by usłyszeć zgrzyt układu napędowego bez przesuwania się łańcucha na następną zębatkę. Jeśli dręczą Cię błędy zmiany biegów, przerwy zapłonu i biegi, które nie wykonują tego, co im mówisz, mamy dla Ciebie przydatny przewodnik.
1. Napięcie linki.
Większość problemów ze skrzynią biegów wynika z rozciągania linki i nieprawidłowego ustawienia przekładni. Ten problem powoduje, że ludzie bawią się śrubami ograniczającymi. W miarę rozciągania się linek śruby ograniczające nie zmienią stopnia rozregulowania biegów. Powinny być ustawione podczas pierwotnej konfiguracji roweru i nie powinny wymagać regulacji. Jeżeli biegi nie wchodzą prawidłowo, należy dokręcić linkę. ¼ obrotu regulatora lufy powinno rozwiązać problem.
2. Brudne kable.
Utrzymuj kable w czystości i najlepiej je smaruj od czasu do czasu, aby zapewnić ich prawidłowe działanie. Gdy jednak zaczną się przeciągać, należy je wymienić na nowe. Spróbuj zastąpić je kablami wysokiej jakości, a zauważysz zauważalną zmianę przełożeń.
3. Ustawienie przerzutki tylnej.
Mały guzek może z łatwością wytrącić hak przerzutki z równowagi, a niewielki ruch może sprawić, że przerzutki nie będą działać tak dobrze. Hak przerzutki zaprojektowano tak, aby wyginał się i chronił ramę, więc miej na niego oko. Mały zakręt i da się odchylić do tyłu, duży zakręt i trzeba kupić nowy hak przerzutki. Zawsze warto mieć zapasowy drążek do roweru.
4. Brudny łańcuch.
Jeśli chcesz łatwo zmieniać biegi, utrzymuj łańcuch w czystości i nasmarowany. Zaniedbanie tej konserwacji może spowodować przedwczesną awarię napędu, dlatego należy zachować ostrożność. Obserwuj swój łańcuch, aby upewnić się, że nie ulegnie uszkodzeniu i unikaj sztywnych ogniw lub sworzni, które próbują poluzować się z łańcucha.
5. Kable zewnętrzne o niewłaściwej długości.
Tak, osłony kabli utrzymują kable wewnętrzne w czystości, ale jeśli są zbyt długie, zwiększysz tarcie w systemie. Problemem mogą być również zbyt krótkie kable. Zbyt krótkie naciągnięcia mogą spowodować zbyt mocne naciągnięcie linki.
6. Ustawienie przerzutki przedniej.
Ponownie dotknij lub przesuń przerzutkę. Jeśli zacisk się poluzował lub poruszył podczas grzechotania po drodze – wszystkie te problemy oznaczają konieczność ponownej regulacji ustawienia przerzutki.
7. Twój układ napędowy jest zużyty.
Nawet jeśli będziesz dobrze dbał o swój układ napędowy, może on nadal ulegać zużyciu. Sprawdź swój łańcuch za pomocą testera łańcucha, aby dowiedzieć się, jak jest zużyty. Jeśli zależy Ci na układzie napędowym, miejmy nadzieję, że to tylko nowy łańcuch.
8. Twoja rama jest uszkodzona.
Upadłeś i zgiąłeś lub skręciłeś tylną część ramy. Jeśli rama uległa przesunięciu, przesunęła się także przerzutka tylna.
9. Źle to skonfigurowałeś.
Jeśli dopiero zaczynasz budować rowery, być może popełniłeś błąd. Być może nadszedł czas, aby oddać swój rower ekspertom.