Skip to content

Language

Currency

Rzeczy

Niezbędne wskazówki dotyczące jazdy po szutrze: popularne wskazówki dotyczące jazdy na rowerze po szutrze od ekspertów

by shawn wick 04 Mar 2024 0 Comments

Wskazówki dotyczące konfiguracji roweru

Wybierz odpowiednie opony.

Jeśli planujesz jazdę po szutrze, rodzaj opony, którą wybierzesz, zależy od terenu, po którym będziesz jeździć. Na gładkim szutrze możesz preferować cieńszą, niskoprofilową oponę, która pozwala na większą prędkość, np. B. opona typu slick o średnicy 28 mm. Jeśli jednak masz do czynienia z nierównym żwirem, który wymaga lepszej przyczepności na zakrętach i ochrony przed przebiciem, możesz potrzebować szerszej opony z guzkami o średnicy 40 mm.

Obniż ciśnienie w oponach.

Niższe ciśnienie w oponach nie tylko zapewnia bardziej komfortową jazdę, ale także poprawia przyczepność i pewność podczas jazdy pod górę i zjazdów ze wzniesień. Dzięki połączeniu koła i opony bezdętkowej możesz jeździć przy znacznie niższym ciśnieniu, niż myślisz. Ciśnienie w oponach zależy od wagi rowerzysty i terenu. Dlatego zaleca się rozpoczęcie od ciśnienia 35 PSI i stopniowe jego zmniejszanie (zwykle poniżej 30 PSI). Nawet niewielka różnica w ciśnieniu w oponach może mieć znaczący wpływ na prowadzenie i wrażenia z jazdy motocyklem. Bezdętkowa konstrukcja ICAN G25 pozwala na niższe ciśnienie w oponach, zapewniając płynniejszą i wygodniejszą jazdę, minimalizując jednocześnie ryzyko przebicia opony.

G25 wheelset

700C G25

Wybierz odpowiednią kierownicę.

Jeśli szukasz kierownicy, która zapewni większy komfort i stabilność podczas jazdy po żwirze, powinieneś wybrać kierownicę o rozszerzonym kształcie. Rozszerzony kształt zapewnia więcej miejsca dla dłoni i nadgarstków, zapewniając szerszy chwyt i lepszą kontrolę nad rowerem. Dodatkowo rozważ kierownicę z żelową wyściółką lub taśmą amortyzującą, aby zmniejszyć wibracje na drodze, które mogą powodować dyskomfort i zmęczenie podczas długich przejażdżek. Nie zapomnij wyregulować wysokości i zasięgu kierownicy, aby znaleźć najwygodniejszą dla siebie pozycję.

 HBG01 Lenker

Linki HBG01 

 

Przygotowanie do podróży 

Hełm

Podczas jazdy po szutrach konieczne jest noszenie dobrze dopasowanego kasku, ponieważ możesz napotkać nierówny teren, który może prowadzić do upadków.

Zestaw do naprawy roweru szutrowego

Wybierając się na szutrową przejażdżkę, możesz trafić do różnych miejsc, a niektóre z nich są bardzo odległe i odległe. Dlatego ważne jest, aby mieć przy sobie odpowiedni sprzęt. Upewnij się, że przewozisz niezbędne rzeczy, takie jak zapasowe dętki, narzędzia, pompki, zestawy naprawcze i niezbędną żywność, w torbie podsiodłowej lub ramie. W przypadku dłuższych przejażdżek możesz skorzystać z pakietu hydracyjnego lub uzupełnić dodatkowe bidony.

Lista najważniejszych rzeczy:

  • Zapasowy wąż (lub dwa)
  • Reifenheber
  • Pompa i/lub inflator Co2
  • Zatyczka do opony/mankiet do opony (działa również banknot dolarowy lub opakowanie Clif Bar)
  • Narzędzie do łańcuszka i szybkozamykacze
  • Narzędzie wielofunkcyjne
  • Mapa (na papierze, w telefonie lub w Garminie)

Zbadaj teren
Zanim zaczniesz jeździć na rowerze szutrowym, ważne jest, aby zapoznać się z terenem. Obejmuje to ocenę trudności trasy, rozpoznanie potencjalnych zagrożeń i poznanie panujących warunków pogodowych.

Kontrola roweru przed jazdą.

Przed jazdą po szutrach powinieneś opracować rutynę sprawdzania ciśnienia w oponach, hamulców i przerzutek roweru, aby upewnić się, że jest w optymalnym stanie. Przed wyruszeniem sprawdź i dokręć śruby koszyka na bidon, kierownicy, mostka, sztycy i pedałów, aby zapewnić bezpieczeństwo.

Graro Bike

Zrób to

Umiejętności i wskazówki dotyczące jazdy po szutrze

Bądź zrelaksowany.

Czasami łatwiej to powiedzieć, niż zrobić, ale staraj się zachować spokój podczas jazdy na rowerze. Nie reaguj przesadnie na ruchy roweru, ponieważ wszelkie napięcie w ciele może przenieść się na rower i spowodować nieprzewidywalne zachowanie. Jeśli poczujesz, że jesteś napięty lub wpadasz w panikę, zatrzymaj się, weź kilka głębokich oddechów i uspokój się, zanim będziesz kontynuować.

Użyj oczu.

Podczas jazdy na rowerze ważne jest, aby mieć podniesioną brodę i nie mogąc się doczekać, aby przeskanować teren w poszukiwaniu najgładszych nawierzchni. Unikaj przechodzenia przez ulicę, dokonując drobnych korekt, aby pozostać na najbardziej stabilnych nawierzchniach, i unikaj głębokich stert żwiru, które mogą wytrzeć przednie koło.

Wchodząc do ogrodu skalnego lub pokonując techniczny zjazd, kieruj się przewidywaniem, aby zobaczyć odległość 10–15 metrów przed sobą i znaleźć najłagodniejszą linię. Utrzymuj ciężar ciała na środku i nieco dalej z tyłu. Ważne jest, aby na przednim kole znajdował się pewien ciężar, ale nie na tyle, aby koło nie mogło się swobodnie poruszać.

Spróbuj wspinać się siedząc.

Wspinając się po żwirze, żwirze lub piasku, najlepiej pozostać w pozycji siedzącej, tak aby ciężar ciała pozostawał wyśrodkowany na rowerze. Zapewnia to dodatkową przyczepność tylnemu kołu, co jest ważne w miarę zwiększania się nachylenia i luźniejszej nawierzchni drogi. Wybór właściwej opony i utrzymywanie prawidłowego ciśnienia w oponach również pomoże Ci łatwiej się wspinać. Dzięki tym technikom będziesz mógł wspinać się jak kozioł!

Nie zapomnij oddychać.

Pamiętaj, żeby skupić się na swoim celu, zaufać swojemu sprzętowi, oddychać i dobrze się bawić!

Uważaj na hamulce.

Jeśli kiedykolwiek brałeś udział w wyścigu z małą prędkością lub próbowałeś stanąć na torze, wiesz, że Twój rower jest znacznie stabilniejszy przy wyższych prędkościach, szczególnie na nierównym terenie. Jeśli za bardzo zmniejszysz prędkość, rower straci przyczepność i zacznie się podskakiwać, co utrudni kontrolę. Aby tego uniknąć, pozwól, aby przednie koło mogło się swobodnie toczyć i unikaj ryzyka jego wymycia i utraty kontroli. Jeśli musisz zmniejszyć prędkość, spróbuj modulować działanie hamulców i preferuj tylny hamulec. Oszczędź większość czasu na hamowaniu na jazdę na wprost.

Ostrożnie pokonuj zakręty.

Jeśli jeździsz na rowerze po żwirze, ważne jest, aby znać różnice między żwirem a gładkimi nawierzchniami, takimi jak asfalt lub beton. Wykonując ostre zakręty na żwirze, możesz stawić czoła wyjątkowym wyzwaniom wynikającym z nieprzewidywalności terenu i luźnych skał. Może to mieć wpływ na stabilność i przyczepność roweru oraz utrudniać pokonywanie zakrętów.

Aby zapewnić sobie bezpieczeństwo i uniknąć wypadków, należy zachować ostrożność podczas pokonywania zakrętów. Zmniejsz prędkość przed zakrętem, hamuj wcześniej niż na śliskiej drodze i powoli wchodź w zakręt. Ważne jest, aby ćwiczyć techniki pokonywania zakrętów na różnych rodzajach żwiru, aby zyskać pewność siebie i dostosować się do innego terenu.

Pamiętaj, że podczas szutrowych przygód ważne jest znalezienie równowagi pomiędzy zabawą i bezpieczeństwem.

Miłej zabawy.

Będziesz jeździć po pięknych szutrowych drogach z nieskończonymi możliwościami, ale zawsze pamiętaj, aby cieszyć się jazdą.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz „ Kompleksowy przewodnik po szutrze i rowerach 2024 ”.

Prev Post
Next Post

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.

Thanks for subscribing!

This email has been registered!

Shop the look

Choose Options

Recently Viewed

Edit Option
Back In Stock Notification
Terms & Conditions
What is Lorem Ipsum? Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum. Why do we use it? It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum is that it has a more-or-less normal distribution of letters, as opposed to using 'Content here, content here', making it look like readable English. Many desktop publishing packages and web page editors now use Lorem Ipsum as their default model text, and a search for 'lorem ipsum' will uncover many web sites still in their infancy. Various versions have evolved over the years, sometimes by accident, sometimes on purpose (injected humour and the like).
this is just a warning
Login
Shopping Cart
0 items