Skip to content

Language

Currency

Rzeczy

Jak wybrać idealną kierownicę roweru szosowego

by shawn wick 31 Jan 2024 0 Comments

Kierownica jest kluczowym elementem roweru szosowego, ponieważ odpowiada za sterowanie i prowadzenie roweru. Ponadto kierownica odgrywa ważną rolę w określaniu powierzchni czołowej i służy jako aerodynamiczna krawędź natarcia.

 

Modele kierownic rowerów szosowych

W rowerach szosowych występują dwa rodzaje kierownic: kierownica typu drop i płaska. Najczęściej spotykane są paski opadające.

1. Drążek dolny — drążek dolny to rodzaj kierownicy, która tworzy bardziej aerodynamiczny kształt z ciałem rowerzysty, co skutkuje bardziej efektywnym przenoszeniem energii i szybszą jazdą. Oferują także wiele pozycji za kierownicą ze względu na większą liczbę opcji podłokietników. Należy jednak pamiętać, że pozycja pleców może powodować dyskomfort u mniej elastycznych jeźdźców. Rozciąganie po zejściu z roweru może pomóc złagodzić dyskomfort.

Drop bar

Łącza HBA22

Oto najważniejsze wymiary kierownicy żwirowej:

  • SZEROKOŚĆ to odległość od kaptura do kaptura. Niektóre marki wskazują tę wartość na zewnętrznych krawędziach, co spowodowałoby, że kierownica byłaby węższa niż kierownica o tej samej wartości mierzonej od C do C, więc sprawdź, jak mierzą.
  • REACH odnosi się do odległości między kierownicą a obszarem zacisku wspornika. Większy zasięg (>80 mm) ustawia jeźdźca w pozycji drop w bardziej agresywnej i aerodynamicznej pozycji, odpowiedniej do wyższych prędkości. Z drugiej strony krótszy zasięg (<75 mm) jest wygodniejszy i zapewnia lepszą kontrolę podczas jazdy w terenie i na nieutwardzonych nawierzchniach.
  • DROP to odległość pomiędzy poziomym zaciskiem mostka a dolnym końcem przedłużenia kierownicy. Większy spadek (>120 mm) ustawia rowerzystę w bardziej aerodynamicznej pozycji, natomiast mniejszy spadek (<120 mm) jest wygodniejszy i ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Należy również pamiętać, że wiele nowoczesnych kierownic żwirowych ma mniej zaokrąglony kształt „haczyka”, aby zapewnić dominujący chwyt w trakcie upadku.

bar width

bar drop

 Źródło zdjęcia: https://road.cc/

 2. Płaska kierownica – płaska kierownica zapewnia bardziej wyprostowaną pozycję podczas jazdy, zapewniając lepszą widoczność do przodu i zmniejszając nacisk na plecy.

flat bar

Płaska kierownica

 

Zintegrowana czy niezależna kierownica i mostek

Zintegrowane kierownice stają się coraz bardziej popularne, zwłaszcza w dzisiejszym przemyśle rowerowym zaawansowanych technologii. Idealnie nadają się do wysokiej jakości rowerów i oferują elegancki wygląd. Kable są ukryte wewnątrz kierownicy i przechodzą przez mostek do ramy, co zapewnia elegancki i czysty wygląd.

Integrated Handlebar

Zintegrowana kierownica

 

Zalety zintegrowanego systemu:
- Aerodynamiczny - Ukryte kable zapewniają gładki profil.
- Lekki - Minimalna ilość dodatkowego sprzętu pozwala zaoszczędzić gramy.
- Dopasowane - Geometrycznie dopasowane dla precyzyjnego wyczucia.
- Elegancka estetyka - Czysty, zintegrowany wygląd przemawia do wielu osób.

Wady systemu zintegrowanego:
- Koszt - Wymiana całego systemu będzie kosztowna.
- Sztywność - Dopasowania nie można zmienić, jak w przypadku wielu niezależnych części.
- Trudna instalacja - Prowadzenie kabli wymaga szczególnej uwagi.

Niezależne systemy zachowują elastyczność w zakresie aktualizacji. Upadki mogą skutkować jedynie uszkodzeniem poszczególnych części, a nie koniecznością wymiany całego nowego systemu. Regulacja długości mostka i obrotu kierownicy jest tak prosta, jak poluzowanie kilku śrub. Niezależne komponenty zapewniają również oszczędności, jeśli z czasem konieczna będzie wymiana poszczególnych części.

Seperated bar

Niezależny kierowca

 

Niezależne zalety systemu:
- Modułowość - Części można z biegiem czasu indywidualnie wymieniać/modernizować.
- Opłacalność - Wymiana tylko uszkodzonych komponentów pozwala zaoszczędzić pieniądze.
Możliwość dostosowania - Łatwo dostosuj kąt mostka, szerokość kierownicy i spadek.

Niezależne wady systemu:
- Estetyka - Kable i dodatkowy osprzęt wyglądają mniej schludnie.
- Specjalne dopasowanie - Regulacja systemu może wymagać prób i błędów.

Jak wybrać szerokość kierownicy

bar width

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z kolarstwem szosowym, dobrze jest zacząć od kierownicy nieco szerszej niż ramiona. W miarę zdobywania doświadczenia możesz wybierać węższą kierownicę, aby poprawić prowadzenie.

Bardziej doświadczonym jeźdźcom lub jeźdźcom z naturalnie węższym chwytem wąskie kierownice mogą oferować pewne korzyści. Jeśli zauważysz, że Twoje nadgarstki wystają na zewnątrz w stronę osłon hamulców, rozważ węższą kierownicę.


Szerokość kierownicy może mieć wpływ na opór powietrza. Ogólnie rzecz biorąc, możesz jechać szybciej, korzystając z węższej kierownicy. Jeśli obecnie używasz kierownicy 44 cm i chcesz uzyskać nieco większą prędkość, rozważ zmianę na kierownicę 42 cm lub nawet 40 cm.

 

Linki węglowe vs. Linki aluminiowe

Kierownice z włókna węglowego stają się coraz bardziej popularne w wysokiej klasy rowerach wyścigowych. Jest tego kilka powodów. Po pierwsze, węgiel można uformować w dowolny kształt pożądany przez producenta, co czyni go bardziej uniwersalnym. Dzięki karbonowi możesz także znacznie zaoszczędzić na wadze, co zawsze jest zaletą dla fanów rowerów wyścigowych. Węgiel również w naturalny sposób tłumi wibracje, dzięki czemu jest wygodniejszy dla rowerzysty. I w końcu też wyglądają całkiem fajnie!

handle bar

Łącza HBA22

 

Czym są kierownice aero i czy ich potrzebuję?

Rowery szosowe aero stają się coraz bardziej popularne, a ustawienie kierownicy odgrywa dużą rolę w zmniejszaniu oporu.

Kierownice poprawiające aerodynamikę często mają mniejszą powierzchnię z przodu i spłaszczają się, tworząc większą powierzchnię u góry.

Oznacza to, że szybują w powietrzu wydajniej i są również wygodne w trzymaniu na długich podjazdach. Ponadto belki aerodynamiczne zaprojektowano tak, aby umożliwić wewnętrzne prowadzenie kabli. Kierownice A22 i A9 firmy ICAN są tego doskonałym przykładem. Obydwa modele są kompatybilne z ramkami A22 i A9.

 A9 handlebar

Zintegrowana kierownica A9

 

Aby uzyskać więcej informacji na temat prętów żwirowych, zobacz Przewodnik po prętach żwirowych.

Prev Post
Next Post

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.

Thanks for subscribing!

This email has been registered!

Shop the look

Choose Options

Recently Viewed

Edit Option
Back In Stock Notification
Terms & Conditions
What is Lorem Ipsum? Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum. Why do we use it? It is a long established fact that a reader will be distracted by the readable content of a page when looking at its layout. The point of using Lorem Ipsum is that it has a more-or-less normal distribution of letters, as opposed to using 'Content here, content here', making it look like readable English. Many desktop publishing packages and web page editors now use Lorem Ipsum as their default model text, and a search for 'lorem ipsum' will uncover many web sites still in their infancy. Various versions have evolved over the years, sometimes by accident, sometimes on purpose (injected humour and the like).
this is just a warning
Login
Shopping Cart
0 items