Skip to content

Language

Currency

Rzeczy

Ciśnienie w oponach kół roweru szosowego

by shawn wick 23 Mar 2024 0 Comments

Podobnie jak w przypadku Queen, opony rowerowe są zawsze pod ciśnieniem. Jednak ostatnio zmieniło się pytanie: jakie ciśnienie jest właściwe? Wszyscy wierzyliśmy, że wysokie ciśnienie oznacza prędkość, teraz wszyscy zdajemy sobie sprawę, że się myliliśmy.

 

Aby być szybkim, opony nie muszą mieć ciśnienia 150 psi. Wszystkie nasze pompy gąsienicowe mogą być za to wdzięczne. Możemy być także wdzięczni, że nie musimy już tracić 30 minut na pompowanie kompletu opon. To uderzenie, które odczuwałeś, gdy jechałeś na rowerze szosowym po kamyku, było nie tylko bolesne, ale także spowalniało.
 
Pod presją
Teraz chodzi o ciśnienie w oponach i ze względów bezpieczeństwa przypominamy również o przestrzeganiu instrukcji pompowania opon roweru. Nigdy też nie będziesz chciał żadnego z ciśnień, które sugerujemy w tym artykule dla Twojego roweru szutrowego lub górskiego. W obu przypadkach chcesz zastosować mniejszy nacisk. W idealnym przypadku ciśnienie w motocyklach terenowych nigdy nie powinno przekraczać 60 psi.

Wróćmy zatem do właściwego zadania. Wszyscy znamy ból związany z jazdą na rowerze szosowym, drgania na drodze i męczące nierówności na drodze. Powodem, dla którego mogliśmy odczuć te wszystkie uderzenia, jest to, że nasze opony nie odkształciły się pod wpływem gruzu drogowego. Nasze opony dosłownie odbiły się od gruzu drogowego.

Już teraz pragniemy poinformować Cię, że możesz obniżyć ciśnienie w oponach. W przypadku ulicy myślimy o 70-80 psi. Przy takim ciśnieniu opony ulegną deformacji wokół gruzu drogowego. Chociaż odkształcenie opony kosztuje Cię mniej energii, niż w przypadku odbicia się opony od gruzu drogowego.

Jeśli używasz rurek o ciśnieniu 70 psi, tak, niektórzy ludzie nadal to robią, nie będziesz narażony na ciągłe ryzyko przekłuć i przekłuć. Będziesz jednak miał kontrolę, o której nigdy wcześniej nie myślałeś, że jest możliwa. Chwyt pozwala latać po zakrętach bez obawy o wyślizgnięcie się. Samo to musi zaoszczędzić dużo energii. Poza tym wylatujesz teraz z zakrętów, co oznacza, że ​​masz o wiele mniejsze przyspieszenie. Ponieważ nie musisz tak bardzo przyspieszać, oszczędzasz więcej energii. Czy rozpoznajecie już tutaj wzór?

Jeśli rzucisz okiem poniżej, zobaczysz, że przygotowaliśmy przewodnik dotyczący ciśnienia w oponach. Nie martw się, że będziemy tak precyzyjni jak zawsze. Większość pomp gąsienicowych nigdy nie będzie tak precyzyjna. Jednak lepiej być na stadionie, niż kręcić się na zewnątrz.
 
Opony rurowe
Zalecamy eksploatację naszych rowerów przy ciśnieniu nie większym niż 120 psi. Uważamy jednak, że ciśnienie poniżej 100 psi skutkuje mocniejszym rowerem.
 
Opony bezdętkowe
W przypadku kół bezdętkowych zalecamy maksymalne ciśnienie 100 psi. Zastanawiamy się również, dlaczego przerzuciłeś się na oponę bezdętkową, skoro chcesz wznieść się tak wysoko. Wszystkie zalety opon bezdętkowych są dostępne przy niższych ciśnieniach, zwłaszcza komfort.
Pamiętaj o tym i wykorzystaj naszą tabelę jako punkt wyjścia do pomiaru ciśnienia w oponach roweru. Twoje opony, drogi, brak dróg i styl jazdy mogą wymagać zmiany ciśnienia. Zacznij od naszej wartości i wykorzystaj ją jako podstawę do określenia idealnego ciśnienia.
 
Kiedy konieczna jest wymiana ciśnienia w oponach?
Być może konieczna będzie także zmiana ciśnienia.
  • Wybierz wycieczkę bikepackingową i załaduj na rower dużą ilość bagażu. To jeden z niewielu momentów, kiedy fajnie jest podnieść ciśnienie.
  • Jeśli kupujesz opony odporne na przebicie lub oponę z cięższą ścianą boczną, powinieneś jeździć z niższym ciśnieniem. Zwłaszcza jeśli chcesz czuć się komfortowo.
  • Kiedy znajdziesz nowe drogi, które są bardziej wyboiste niż zwykłe trasy. Chcesz obniżyć ciśnienie w oponach, aby przywrócić komfort.
Planujesz wakacje w ciepłym i górzystym miejscu i zabierasz ze sobą rower? Czy właśnie zaskoczyła Cię upalna pogoda? Jeśli tak, powinieneś ponownie sprawdzić ciśnienie w oponach, zwłaszcza jeśli jedziesz w dół po wzniesieniu.

Jednym z dużych problemów było to, że latem koła zbyt mocno się nagrzewały podczas stromych zjazdów. To jeden z powodów, dla których ciężko pracowaliśmy nad szynami hamulcowymi w naszej nowej gamie kół aerodynamicznych.

Nasza seria kół FL była już liderem, jeśli chodzi o odporność na ciepło. Nasza seria FL wytrzymuje do 240°, a dla naszej nowej serii Aero udało nam się opracować szynę hamulcową wytrzymującą 300°. Teraz możesz się zastanawiać, jak moje felgi w ogóle się tak nagrzewają?

Kiedy naciśniesz hamulce, powstaje tarcie pomiędzy klockami hamulcowymi a obręczą koła. Energia kinetyczna kół jest następnie przekształcana w ciepło. Ciepło następnie przechodzi przez owiewkę do opony, a następnie do powietrza w oponie.

Im częściej hamujesz, tym więcej ciepła się wytwarza i tym cieplejsze staje się powietrze w oponie. Kiedy na zewnątrz jest upalny dzień, pozbycie się ciepła staje się trudniejsze i na początku wszystkie części ciała stają się gorętsze. Zauważysz również, że temperatura drogi również to zwiększy.

Wewnątrz opony gromadzi się ciepło. W miarę narastania ciepła wzrasta również ciśnienie w oponie. Przekonasz się, że może to spowodować nagrzanie, z którym Twoje opony, dętka lub felga nie będą już w stanie sobie poradzić. Ciężko pracowaliśmy, aby w jak największym stopniu złagodzić ten problem. Należy jednak zachować pewne środki ostrożności.

  • W naprawdę upalne dni z dużymi zjazdami obniż ciśnienie w oponach o około 10 psi przed wyjazdem, chyba że wartość ta jest niższa od zaleceń producenta opon.
  • Jeśli zahamujesz mocno, zatrzymaj się i spójrz na widok. W końcu nie ścigasz się. Daj swoim oponom i kołom szansę ostygnięcia i wypij też drinka. W upalne dni ważne jest, aby pić odpowiednią ilość płynów.
  • Nie przekraczaj 100 psi, spowoduje to spowolnienie i jazda nie będzie tak przyjemna.
Prev Post
Next Post

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.

Thanks for subscribing!

This email has been registered!

Shop the look

Choose Options

Recently Viewed

Edit Option
Powiadomienie o ponownym pojawieniu się w magazynie
this is just a warning
Login
Shopping Cart
0 items