Ciśnienie w oponach kół roweru szosowego
Podobnie jak w przypadku Queen, opony rowerowe są zawsze pod ciśnieniem. Jednak ostatnio zmieniło się pytanie: jakie ciśnienie jest właściwe? Wszyscy wierzyliśmy, że wysokie ciśnienie oznacza prędkość, teraz wszyscy zdajemy sobie sprawę, że się myliliśmy.
Wróćmy zatem do właściwego zadania. Wszyscy znamy ból związany z jazdą na rowerze szosowym, drgania na drodze i męczące nierówności na drodze. Powodem, dla którego mogliśmy odczuć te wszystkie uderzenia, jest to, że nasze opony nie odkształciły się pod wpływem gruzu drogowego. Nasze opony dosłownie odbiły się od gruzu drogowego.
Już teraz pragniemy poinformować Cię, że możesz obniżyć ciśnienie w oponach. W przypadku ulicy myślimy o 70-80 psi. Przy takim ciśnieniu opony ulegną deformacji wokół gruzu drogowego. Chociaż odkształcenie opony kosztuje Cię mniej energii, niż w przypadku odbicia się opony od gruzu drogowego.
Jeśli używasz rurek o ciśnieniu 70 psi, tak, niektórzy ludzie nadal to robią, nie będziesz narażony na ciągłe ryzyko przekłuć i przekłuć. Będziesz jednak miał kontrolę, o której nigdy wcześniej nie myślałeś, że jest możliwa. Chwyt pozwala latać po zakrętach bez obawy o wyślizgnięcie się. Samo to musi zaoszczędzić dużo energii. Poza tym wylatujesz teraz z zakrętów, co oznacza, że masz o wiele mniejsze przyspieszenie. Ponieważ nie musisz tak bardzo przyspieszać, oszczędzasz więcej energii. Czy rozpoznajecie już tutaj wzór?
Jeśli rzucisz okiem poniżej, zobaczysz, że przygotowaliśmy przewodnik dotyczący ciśnienia w oponach. Nie martw się, że będziemy tak precyzyjni jak zawsze. Większość pomp gąsienicowych nigdy nie będzie tak precyzyjna. Jednak lepiej być na stadionie, niż kręcić się na zewnątrz.
- Wybierz wycieczkę bikepackingową i załaduj na rower dużą ilość bagażu. To jeden z niewielu momentów, kiedy fajnie jest podnieść ciśnienie.
- Jeśli kupujesz opony odporne na przebicie lub oponę z cięższą ścianą boczną, powinieneś jeździć z niższym ciśnieniem. Zwłaszcza jeśli chcesz czuć się komfortowo.
- Kiedy znajdziesz nowe drogi, które są bardziej wyboiste niż zwykłe trasy. Chcesz obniżyć ciśnienie w oponach, aby przywrócić komfort.
Jednym z dużych problemów było to, że latem koła zbyt mocno się nagrzewały podczas stromych zjazdów. To jeden z powodów, dla których ciężko pracowaliśmy nad szynami hamulcowymi w naszej nowej gamie kół aerodynamicznych.
Nasza seria kół FL była już liderem, jeśli chodzi o odporność na ciepło. Nasza seria FL wytrzymuje do 240°, a dla naszej nowej serii Aero udało nam się opracować szynę hamulcową wytrzymującą 300°. Teraz możesz się zastanawiać, jak moje felgi w ogóle się tak nagrzewają?
Kiedy naciśniesz hamulce, powstaje tarcie pomiędzy klockami hamulcowymi a obręczą koła. Energia kinetyczna kół jest następnie przekształcana w ciepło. Ciepło następnie przechodzi przez owiewkę do opony, a następnie do powietrza w oponie.
Im częściej hamujesz, tym więcej ciepła się wytwarza i tym cieplejsze staje się powietrze w oponie. Kiedy na zewnątrz jest upalny dzień, pozbycie się ciepła staje się trudniejsze i na początku wszystkie części ciała stają się gorętsze. Zauważysz również, że temperatura drogi również to zwiększy.
Wewnątrz opony gromadzi się ciepło. W miarę narastania ciepła wzrasta również ciśnienie w oponie. Przekonasz się, że może to spowodować nagrzanie, z którym Twoje opony, dętka lub felga nie będą już w stanie sobie poradzić. Ciężko pracowaliśmy, aby w jak największym stopniu złagodzić ten problem. Należy jednak zachować pewne środki ostrożności.
- W naprawdę upalne dni z dużymi zjazdami obniż ciśnienie w oponach o około 10 psi przed wyjazdem, chyba że wartość ta jest niższa od zaleceń producenta opon.
- Jeśli zahamujesz mocno, zatrzymaj się i spójrz na widok. W końcu nie ścigasz się. Daj swoim oponom i kołom szansę ostygnięcia i wypij też drinka. W upalne dni ważne jest, aby pić odpowiednią ilość płynów.
- Nie przekraczaj 100 psi, spowoduje to spowolnienie i jazda nie będzie tak przyjemna.